Solidne jedzenie

Istnieje wiele informacji o tym, kiedy należy przenosić niemowlęta na pokarmy stałe. Nie brakuje wskazówek ze stron internetowych i książek, a rodzice i dziadkowie często mają sugestie co do tego, „co działa najlepiej”. Jednak przenoszenie dzieci na stałe pokarmy może być dla rodziców kłopotliwym i niepokojącym czasem. (Byłem tam sam!)

Ta notatka Nutrition stara się nadać pewną jasność procesowi, z kilkoma podstawowymi zasadami przewodnimi – co najważniejsze, cierpliwością i elastycznością.

Pierwsze znaki

Jak wiadomo, piersi są najlepsze, a od urodzenia do czwartego miesiąca życia niemowlęta powinny mieć mleko matki lub mieszankę pokarmową. Ich małe układy trawienne po prostu nie poradzą sobie z niczym więcej.

W wieku 4-6 miesięcy maluch może być gotowy do następnego kroku, jeśli może usiąść na wysokim krześle, wykazać zainteresowanie pokarmem, unieść głowę, wydaje się głodny po normalnym harmonogramie karmienia (8-10 karmienia lub 40 uncji formuły) i przesuwaj jej język w przód iw tył. Tylko pamiętaj – nie ma pośpiechu na rozpoczęcie stałych pokarmów.

Pierwsza żywność

Wielu rodziców zaczyna od zboża wzbogaconego w żelazo, ale nie ma reguły mówiącej, że nie może to być coś bardziej zachęcającego. Oto trzy ważne wskazówki na początek:

1. Zachowaj pierwsze pokarmy dla niemowląt proste, łagodne i strawne

2. Przedstaw je po jednym na raz

3. Rozpocznij „posiłki” z mlekiem matki lub mieszanką, ponieważ są one odżywczo lepsze od ciał stałych.

ŻYWNOŚĆ DO WYBORU: ryż, proso i jęczmień są doskonałe i łagodne. Doskonałe są również słodkie ziemniaki i ignam, gotowane jabłka i gruszki, banany, awokado i cukinia. Jeśli dziecko nie będzie jadło pierwszych prób, nie martw się. Spróbuj ponownie kilka dni później.

ŻYWNOŚCI, KTÓRYCH NALEŻY UNIKAĆ: Na początek możesz chcieć uniknąć pokarmów, takich jak fasola, groszek, brokuły i kalafior, białka jajek, truskawki i pszenica, ze względu na ich właściwości gazo-lub alergizujące.

Jeśli chcesz stworzyć własne jedzenie dla dzieci, czas zacząć. Książka „Gotowanie dla dziecka” z przepisami Lisa Barnes to fantastyczny przewodnik.

Pierwsze Smaki

Dziecko potrzebuje tylko niewielkiej ilości do rozpoczęcia – wystarczy jedna łyżeczka puree z pokarmu lub płatków zbożowych zmieszanych z 4-5 łyżeczkami mleka matki lub preparatu. Stopniowo zwiększaj do jednej łyżki stołowej oczyszczonej żywności lub płatków zmieszanych z mlekiem matki lub formuły w czasie posiłków dwa razy dziennie.

Następne kroki

6-8 MIESIĘCY to czas, aby zacząć wprowadzać więcej żywności białkowej – puree mięsne (tj. Kurczak, wołowina), tofu, fasola i rośliny strączkowe (czarna fasola, edamame, ciecierzyca, soczewica). Na tym etapie większość dzieci będzie spożywać puree w ciągu 2-3 posiłków dziennie, w tym płatki, owoce, warzywa i niewielką ilość pokarmów białkowych.

Każde dziecko jest inne, jeśli chodzi o ilość jedzenia. Całkowite ilości dziennie wynoszą od 3-9 łyżek stołowych płatków śniadaniowych, ¼ – ½ filiżanki owoców i ¼ – ½ filiżanki warzyw.

Dla większości dzieci w wieku od 8 do 10 miesięcy, zmielone (zamiast puree) owoce, warzywa i fasola oraz małe kawałki pożywienia, takie jak dojrzały banan, gotowany makaron i płatki O-kształtne to nowe możliwości. Podczas gdy mleko krowie jest nadal odradzane, miękkie sery, jogurty i twarogi są często mile widzianymi dodatkami.

Łączne kwoty dziennie mają tendencję do spadku w wymienionych tutaj zakresach:

¼ – ½ cup zboża wzbogaconego w żelazo

¼ – ½ filiżanki owoców

¼ – ½ szklanki warzyw

¼ – 1/3 szklanki mleka

1/8 – ¼ szklanki białka

Zamknięcie na jeden rok (10-12 miesięcy), dzieci będą nadal jeść w przybliżeniu taką samą ilość jedzenia przez cały dzień, z dodatkiem niektórych produktów spożywczych, takich jak makarony i sery lub potrawy typu żaroodpornego (około 1 / 8 – ¼ filiżanki). Mogą nawet spróbować zacząć używać łyżki. Jajka i ryby bez kości są dobrymi dodatkami teraz, gdy dziecko lubi drobno zmielone mięso i tłuczoną fasolę oraz warzywa i owoce wielkości kęsa.

A co z alergiami na pokarmy?

Odkładanie pokarmów takich jak jajka, ryby i orzeszki ziemne NIE zapobiega alergiom pokarmowym. Możesz jednak opóźnić ich wprowadzenie, jeśli Twoja rodzina cierpi na alergię pokarmową w wywiadzie lub dziecko ma wyprysk. (Aby uzyskać więcej informacji, zobacz naszą Nutrition Note on Common Infant Food Concerns.) Bez względu na to, co wybierzesz, pamiętaj o wprowadzaniu nowych produktów po jednym na raz i odczekaj co najmniej trzy dni przed wprowadzeniem nowej żywności. Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, porozmawiaj z dostawcą Kids Plus.

W podsumowaniu

Wprowadzanie ciał stałych i wypróbowywanie nowych produktów to przygoda dla wszystkich. Przypomnij sobie, kiedy po raz pierwszy spróbowałeś sushi lub innego, bardziej nietypowego jedzenia – to prawie tak samo jak dla twojego malucha, prawie na każdym! Co najważniejsze, bądź cierpliwy i elastyczny. Wzrost i rozwój dziecka nie są zgodne z dokładną linią czasu – więc my, jako rodzice, również nie powinniśmy.

Czy Twoje dziecko je różne rodzaje żywności? Jeśli tak, twoje dziecko prawdopodobnie nie potrzebuje suplementu odżywczego. Posiłki i przekąski zapewnią wystarczającą ilość witamin i innych składników odżywczych dla wzrostu i zdrowia. Żywność jest najlepszym źródłem składników odżywczych.

Jeśli Twoje dziecko ma problem z karmieniem, który utrzymuje się przez kilka tygodni lub jeśli nie masz pewności co do spożycia Twojego dziecka, zasięgnij porady eksperta. Amerykańska Akademia Pediatrii zaleca, aby sprawdzić spożycie dziecka przed określeniem zapotrzebowania na suplementy witaminowe lub mineralne. Zanim podasz dziecku suplement, porozmawiaj z lekarzem swojego dziecka lub z dietetykiem.

Uważaj na roszczenia dotyczące suplementów, których celem jest pomoc dzieciom w przezwyciężeniu przeziębień, depresji lub zaburzeń koncentracji uwagi, między innymi. Twierdzenia te nie są poparte solidną nauką i takie suplementy mogą być szkodliwe. To samo dotyczy suplementów ziołowych, ponieważ istnieje niewiele badań dotyczących ich bezpieczeństwa i skuteczności u dzieci. Odpowiedni suplement może być zalecany, jeśli dziecko unika całej grupy jedzenia z powodu niechęci do jedzenia, alergii lub nietolerancji; lub jeśli twoje dziecko jest wegetarianką.

Jeśli Twój dostawca opieki zdrowotnej zaleca suplement odżywczy dla twojego dziecka:

Wybierz dodatek z kapturkiem zabezpieczającym przed dziećmi. Przechowuj go poza zasięgiem twojego dziecka.

Daj suplement tylko w bezpiecznych, zalecanych dawkach. Zbyt dużo może być szkodliwe.

Pamiętaj: suplementy są po prostu – suplementy – nie pretekstem do rezygnacji z inteligentnego jedzenia.

Przypomnij dzieciom, że suplementy nie są cukierkami, nawet jeśli zawierają zabawne nazwy, kolory, kształty i wygląd opakowania.

Pamiętaj, że wzbogacona i wzmocniona żywność może mieć te same dodane składniki odżywcze, co suplement.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.