Zdrowa żywność

W kraju, w którym dzieci i młodzież spędzają ponad 7,5 godziny dziennie przed ekranem (Kaiser Family Foundation), oraz ze statystykami wskazującymi, że 32% amerykańskich dzieci w wieku 2-19 lat uważa się za nadwagę lub otyłość (Centers for Disease Control i Zapobieganie), te inicjatywy są niezwykle ważne. Nacisk na dobre żywienie dzieci może zmniejszyć lub wyeliminować szansę niepokojących konsekwencji zdrowotnych, takich jak wysoki poziom cholesterolu i wysokie ciśnienie krwi, cukrzyca typu 2 i bezdech senny, a także konsekwencje psychospołeczne, takie jak dyskryminacja społeczna i niskie poczucie własnej wartości.

Mniej powszechne, ale równie niepokojące są zaburzenia odżywiania, takie jak jadłowstręt psychiczny, zaburzenia zachowania związane z jedzeniem, takie jak nadmierne objadanie się i ograniczenie kalorii, szczególnie wśród dziewcząt w okresie dorastania. Żyjemy w kulturze, w której cienki typ ciała przedstawiany jako „idealny” w środkach masowego przekazu i reklamie jest naturalnie utrzymywany przez zaledwie 5% amerykańskich kobiet. Ta zwiększona presja kulturowa na chudnięcie może być prawdopodobnie czynnikiem wpływającym na 80% dziewcząt w wieku 13 lat na „dietę” odchudzającą się oraz na kształtowanie niezdrowych postaw na temat jedzenia i wagi w ogóle.

To nie jest zachęcające.

Przy tak wielu wyzwaniach – zwiększonych możliwościach jedzenia, zmniejszonych możliwościach aktywności fizycznej, sprzecznych i mylących wiadomościach o żywności, żywieniu i jedzeniu (żeby wymienić tylko kilka) – czy nasze dzieci mogą rozwijać pozytywne podejście do zdrowego stylu życia? Odpowiedź brzmi tak.

Jako rodzice i dorośli, jesteśmy w wyjątkowej sytuacji, aby pozytywnie kształtować postawy naszych dzieci dotyczące jedzenia, jedzenia, wagi i zdrowia. Ta kolejna część będzie bardziej uspokajająca.

ZDROWA RELACJA Z ŻYWNOŚCIĄ

W swojej książce Ciężar Twojego dziecka: Pomoc bez niepokoju, terapeuta i dietetyk Ellyn Satter wyjaśniają, jak ważne jest, aby dzieci żyły w pozytywny i satysfakcjonujący sposób. Choć przyznaje, że to, co dzieci jedzą, ma znaczenie dla zdrowia żywieniowego, to wyjaśnia, że ​​to, jak je karmią, jest ważniejsze niż to, co są karmione, aby umożliwić odpowiedni wzrost i rozwijać zdrowe stosunki z jedzeniem.

Ona definiuje „Podział odpowiedzialności w żywieniu”, w którym dla małych dzieci przez młodzież rodzice i opiekunowie są odpowiedzialni za to, co, kiedy i gdzie ich dzieci jedzą, a dzieci są odpowiedzialne za to, ile i czy jedzą. Oto szybkie i brudne tłumaczenie …

Rodzice / dziadkowie / opiekunowie:

Wybierz zdrowe produkty i przygotuj je w zdrowy sposób

Zapewniaj regularne posiłki i przekąski (tj. Śniadanie, lunch, przekąski, obiad)

Nie dopuść do wypasu między posiłkami i czasami przekąsek

Zachęcaj do przyjemnej atmosfery do jedzenia.

Jako dorośli, zapewniamy możliwości, strukturę i wsparcie jedzenia, a następnie przekazujemy panowanie naszym dzieciom, aby wybrać, ile i co jeść z tego, co dostarczamy. W końcu, kto nie lubi kontroli? Takie podejście oferuje pierwsze kroki, aby pomóc dzieciom zbudować zdrowe relacje z jedzeniem.

POMAGAJĄC MOIM DZIECIOM OPRACOWAĆ ZDROWE RELACJE Z ŻYWNOŚCIĄ

Oprócz pracy z dziećmi i rodzinami z wyzwaniami związanymi z jedzeniem, jedzeniem i wagą, mam dwoje własnych małych dzieci. Ludzie często pytają mnie, co robię, aby zachęcić ich do zdrowych nawyków i zachowań żywieniowych. Moje typowe odpowiedzi to: „To nie jest tak wyrafinowane, jak mogłoby się wydawać” i „Nie jesteśmy doskonali”.

Lubimy pieczenie ciasteczek i jedzenie deserów. Lubimy też chodzić na lody i uczestniczyć w nie tak bardzo zdrowych wyborach na stadionie. A potem w naszym domu jest kawiarnia w stylu belgijskim, znana z wyśmienitych frytek. Tak – też je lubimy. W jakiś sposób odniesienie się do nich jako „frytki” sprawia, że ​​wydają się zdrowsze niż „smażone na dwa frytki”. Nie tak. Niemniej jednak, czasami korzystamy z tych wszystkich produktów, a przez większość czasu podejmujemy zdrowe decyzje i cieszymy się regularną aktywnością.

Rozważ te sugestie dotyczące codziennych praktyk w domu, które mogą zachęcać do zdrowego odżywiania i zdrowego nastawienia do jedzenia:

Zjedz posiłki jako rodzina lub przynajmniej jedna osoba dorosła.

To prawda – nie jest to łatwe, biorąc pod uwagę napięty harmonogram pracy, szkoły i zajęć. To także świetny sposób na zakończenie dnia, a towarzystwo w czasie posiłków pomaga nam wszystkim cieszyć się społecznymi aspektami jedzenia.

Wyłącz telewizor podczas posiłków i usuń inne przeszkody.

Łatwiej jest spożywać posiłki w porze jedzenia i rozmowy, gdy rozpraszają uwagę. Koncentrując się na jedzeniu, jesteśmy również w stanie lepiej dostroić się do uczuć pełności.

Porzuć jedzenie „walcz”

Naciskanie dzieci na jedzenie (np. Warzywa) lub mówienie im, dlaczego powinny lub powinny je jeść, tylko zwiększa ich odporność. Zamiast tego, oferuj te produkty razem z innymi, bardziej preferowanymi jedzeniami, i zapomnij o przekupstwie z deserem. Sprawia, że ​​deser wydaje się o wiele lepszy, a warzywa o wiele gorsze.

Włącz dzieci w rozwój, zakupy i przygotowywanie żywności.

To jest zabawne dla dzieci. Pomaga im to rozwinąć uznanie dla jedzenia i skąd ono pochodzi. Są także bardziej skłonni do spożywania pokarmów (a mianowicie owoców i warzyw), które wybierają ze sklepu (lub ogrodu) lub pomagają w przygotowaniu.

Utrzymuj strukturę posiłków i przekąsek.

To zniechęca do wypasu i zapewnia przewidywalność posiłków i przekąsek.

Nie używaj jedzenia jako nagrody.

Zamiast tego zaoferuj pochwałę i miłe słowa za dobrze wykonaną pracę.

Pomóż dzieciom rozpoznać uczucie głodu i pełności.

Czasami dzieci jedzą dużo, a czasami bardzo mało. Zadawanie pytań w rodzaju: „Czy Twój żołądek mówi ci w pełni?” Może pomóc im rozwinąć świadomość pełni i zapobiec przejadaniu się.

Odnośnie mniej zdrowej żywności jako „niekiedy żywności” zamiast „złej żywności”

Opowiedz o wstawianiu tłumika na zjedzenie czegoś pysznego. Ciężko jest cieszyć się z czegoś, co jest „złe”.

Nie zrozumcie mnie źle: chciałbym powiedzieć moim dzieciom, aby nigdy nie spożywały fast foodów, napojów gazowanych, słodkich przekąsek lub czegokolwiek zawierającego czerwony barwnik spożywczy. Wiem też, że może sprawić, że będą chcieli tych wszystkich przedmiotów jeszcze więcej. Jaki rodzaj przekazu może pozytywnie wpłynąć na postawy naszych dzieci na temat jedzenia, jedzenia, wagi i zdrowia?

Ciesz się wszystkimi pokarmami. Niektóre pokarmy odżywiają nasze ciała i sprawiają, że czujemy się silni i energiczni – ciesz się tymi pokarmami przez większość czasu. Inne produkty spożywcze nie oferują takich samych korzyści – po prostu korzystaj z tych produktów przy okazji.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.