Wskaźnik masy ciała (BMI) i cholesterol

Słyszysz o tym w biurze pediatry, czytasz o tym w mediach, a może nawet widzisz, że szkoła Twojego dziecka wysyła do domu „kartę raportu”. Wasze dzieci pytają, co to wszystko znaczy, a różne liczby i akronimy mogą wprowadzić was w błąd. Co powiesz i czym właściwie jest BMI? Oto kilka faktów na temat tego, co to jest i dlaczego jest to ważne …

CO TO JEST BMI?

BMI oznacza „Body Mass Index”. BMI oblicza się na podstawie wzrostu, wagi, wieku i płci danej osoby. Amerykańska Akademia Pediatrii (AAP) zaleca stosowanie BMI jako narzędzia przesiewowego w celu identyfikacji możliwych problemów z nadwagą u dzieci i młodzieży w wieku 2-19 lat.

CO TO JEST BMI NA WIEK?

Wiele szkół używa BMI „kart wyników”, aby poinformować rodziców o wadze swojego dziecka, więc kwestie związane z wagą i wagą można aktywnie rozwiązać. Te karty wyników zazwyczaj wykorzystują BMI-dla-wieku, który jest percentylem, który wskazuje względną pozycję BMI dziecka u dzieci w tym samym wieku i tej samej płci. Percentyl odpowiada kategorii statusu wagi (niedowaga, zdrowa waga, nadwaga i otyłość). Te kategorie i odpowiadające im percentyle są pokazane w tej tabeli:

BMI nie mierzy bezpośrednio tkanki tłuszczowej, więc dziecko, które ma wysoki mięsień i niski poziom tkanki tłuszczowej – takie jak wielu sportowców – może mieć wysoki poziom BMI. Jednak ze względów praktycznych BMI jest niezawodnym sposobem oceny wagi dziecka.

DLACZEGO DUŻE BMI DOTYCZY?

Wysoki wskaźnik BMI może zwiększyć szanse dziecka na rozwój wysokiego ciśnienia krwi, wysokiego poziomu cholesterolu i cukrzycy typu 2. Te problemy mogą wystąpić w dzieciństwie lub mogą się rozwinąć, gdy dziecko dorasta do dorosłości. Jeśli dziecko ma otyłość, ma większe ryzyko, że będzie miało problemy z wagą w wieku dorosłym.

CO POWIEDZIEĆ

Jeśli Twoje dziecko ma wysoki wskaźnik BMI, albo przez pracownika służby zdrowia, albo z raportu szkolnego, może to być mylące zarówno dla dziecka, jak i rodziców. Rozmowy na temat wagi mogą być trudne. Dla dzieci ważne jest to, że BMI jest sposobem mierzenia zdrowia, a posiadanie zbyt dużej wagi może zaszkodzić zdrowiu. Rodzice mogą również wyjaśnić dzieciom, że posiadanie dodatkowej wagi oznacza, że ​​ich ciało musi pracować ciężej, niż to konieczne. Noszenie dodatkowej wagi nie jest o wyglądzie; chodzi o zdrowie i to, jak się czuje. Wczuj w dziecko, że istnieje wiele barier w podejmowaniu zdrowych wyborów, zapewniając jednocześnie, że ważne jest wprowadzenie zmian i że dokonasz tych zmian razem.

CO ROBIĆ

Dieta nie jest zachęcana. Diety często nie są zdrowe i mogą skutkować niezdrowymi zachowaniami żywieniowymi, w tym nieuporządkowanym jedzeniem. Jednak pozytywne zmiany w stylu życia – takie jak zwiększenie liczby minut codziennej aktywności fizycznej, ograniczenie słodkich pokarmów i napojów, zwiększenie czasu spędzanego na świeżym powietrzu i czasu spędzanego z rodziną oraz zwiększenie ilości spożywanych owoców i warzyw – mogą mieć pozytywny wpływ na masę dziecka i ogólny stan zdrowia. Uważaj, że dzieci odnoszą więcej sukcesów, gdy cała rodzina dokonuje wspólnych zmian.

Zapytaj swojego lekarza pediatrycznego o BMI Twojego dziecka, czy jest ono uważane za zdrowe i czy możesz pomóc dziecku zachować prawidłową wagę.

Cholesterol

Cholesterol jest substancją wytwarzaną przez wątrobę, która pomaga w tworzeniu błon komórkowych i niektórych hormonów. Nasze ciało w naturalny sposób produkuje wystarczająco dużo, aby dobrze funkcjonować, ale również przyjmujemy dodatkowe formy cholesterolu z jedzenia, które jemy. Istnieją dwa różne typy.

LDL (lipoproteiny o niskiej gęstości) to „zły” cholesterol – za dużo może gromadzić się w ścianach tętnic, tworząc płytkę, która może spowodować, że nasze naczynia stają się wąskie i sztywne.

HDL (lipoproteiny o dużej gęstości) to „dobry” cholesterol – niosący cholesterol z dala od tętnic iz powrotem do wątroby, gdzie można go przetwarzać i usuwać.

CO WPŁYWA NA MOJE POZIOMY CHOLESTEROLU?

Dieta – szczególnie dieta tłuszczowa – jest głównym czynnikiem, jeśli chodzi o cholesterol. Brak ćwiczeń i złe diety mogą prowadzić do otyłości, która może powodować podwyższony poziom cholesterolu. Genetyka również odgrywa dużą rolę; jeśli istnieje silna historia rodziny, może to również wpływać na nasz poziom cholesterolu.

DLACZEGO MUSZĘ MARTWYĆ O WYSOKIM CHOLESTEROLIE?

Wysoki poziom cholesterolu może prowadzić do udaru i chorób serca. Badania pokazują, że można go powiązać z dzieciństwem, w szczególności z dziećmi z wymienionymi powyżej czynnikami ryzyka. Poprzez identyfikację problemów z cholesterolem we wczesnym wieku, można wprowadzić zmiany, aby zapobiec przyszłym problemom zdrowotnym.

KTO JEST ZALECANY DO PRZESIEWANIA?

W Kids Plus zdecydowaliśmy, czy przyjrzeć się cholesterolu, począwszy od wieku 7 lat, w zależności od tego, czy dzieci mają jeden z następujących czynników:

Wskaźnik masy ciała> 85%

Historia rodzinna wczesnej choroby serca, cholesterolu lub zgonu przed 55 rokiem życia u mężczyzn i 65 kobiet u kobiet

Dowolna nieznana historia rodziny

Cukrzyca

Wysokie ciśnienie krwi (nadciśnienie)

CO DZIEJE SIĘ Z MOIM WYNIKIEM CHOLESTEROLU?

Normalne poziomy należy powtórzyć w ciągu 5 lat. Nienormalne poziomy są interpretowane przez dostawcę. Twoje dziecko może zostać skierowane do specjalisty w dziedzinie kardiologii, w szczególności do kliniki lipidowej. Jeśli poziomy są nieznacznie podwyższone, można najpierw wypróbować zmiany diety i aktywność fizyczną, a następnie podjąć ścisłą kontrolę.

CO MOGĘ ZROBIĆ, ABY OBNIŻYĆ MOJ CHOLESTEROL?

Poniższe zalecenia pochodzą z doskonałej strony internetowej KidsHealth:

Poznaj swój własny poziom cholesterolu – a jeśli jest wysoki, poproś o sprawdzenie poziomu twoich dzieci.

Podawaj dietę bogatą w owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste.

Wybieraj spośród różnych produktów białkowych, w tym chudego mięsa i drobiu, ryb, orzechów, fasoli, grochu i produktów sojowych.

Przeczytaj etykiety Nutrition Facts, abyś mógł ograniczyć poziom cholesterolu i tłuszczów nasyconych i trans. Zalecenia żywieniowe z 2010 r. Zalecają utrzymanie spożycia tłuszczów w diecie między 30% a 40% dla dzieci w wieku 1-3 lat i pomiędzy 25% a 35% dla dzieci w wieku 4-18 lat, przy czym większość tłuszczów pochodzi ze źródeł tłuszczów nienasyconych (takich jak ryby , orzechy i oleje roślinne).

CO MOGĘ ZROBIĆ DLA MOICH DZIECI?

Dla dzieci powyżej drugiego roku życia:

Ograniczaj poziom cholesterolu do mniej niż 300 miligramów dziennie

Przechowuj tłuszcze nasycone do mniej niż 10% kalorii

Unikaj tłuszczów trans w jak największym stopniu

Wybierz mleko beztłuszczowe lub o niskiej zawartości tłuszczu i produkty mleczne

Trzymaj się z dala od stałych tłuszczów; używaj olejów roślinnych i margaryny beztłuszczowej

Ogranicz napoje i żywność z dodatkiem cukrów

Ograniczyć komercyjnie przygotowane wypieki

Podawaj zdrowe przekąski, takie jak świeże owoce, warzywa z niskotłuszczowym dipem, lekki popcorn i niskotłuszczowy jogurt

Zachęcaj do ćwiczeń

Ćwiczenia pomagają zwiększyć poziom HDL we krwi – i to dobrze! Dzieci i nastolatki powinny być aktywne fizycznie co najmniej 60 minut dziennie.

To świetny pomysł, aby sprawić, by życie było zdrowsze. Dzieci zazwyczaj nie są jedynymi zagrożonymi, więc ważne jest, aby to był rodzinny wysiłek. Kroki, które podejmujesz, aby poprawić styl życia swojej rodziny, mogą mieć pozytywny wpływ na zdrowie Twojej rodziny nie tylko teraz, ale daleko w przyszłość.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.