Trudności w uczeniu się

Pierwszy dzień szkoły jesienią to wielki dzień dla wszystkich. Dzieci są podekscytowane rozpoczęciem nowej przygody, a rodzice często chcą rozpocząć lub wrócić do bardziej regularnej rutyny po psich dniach lata. Jako rodzice wszyscy chcemy, aby nasze dzieci cieszyły się ze szkoły, oczekują wtedy, że będą dobrze, i oczekują nowych rzeczy, których się nauczą. Ale co się stanie, jeśli coś nie zadziała w ten sposób? Do zimy nowość szkoły z pewnością wyczerpała się, a niektóre dzieci będą naprawdę walczyć. Co rodzic powinien zrobić, jeśli Twoje dziecko zaczyna walczyć w szkole?

Po pierwsze, ważne jest, aby porozmawiać z nauczycielem swojego dziecka. Może zobaczyć rzeczy, których nie widziałeś, i może być świadomy dynamiki w klasie, której nie jesteś. Powinieneś również upewnić się, że twoje dziecko ma dość snu i dobrze się odżywia, szczególnie zdrowe śniadanie przed szkołą. (Aby uzyskać wiele wspaniałych informacji na temat diety i snu, zobacz stronę Notatki lekarza na naszej stronie internetowej.) Stres może również wpływać na wydajność dzieci w szkole, tak jak może wpływać na dorosłych. Czy w Twojej rodzinie, społeczności lub szkole coś się dzieje, co stresuje Twoje dziecko? Czy Twoje dziecko jest prześladowane w szkole lub w autobusie? Na koniec spójrz na pracę, do której przypisane jest twoje dziecko. Czy to wszystko, co już wie? Czasami, gdy dzieci się nudzą, po prostu się wyciszają, co może wyglądać jak zwykły brak wysiłku lub umiejętności. Zapewnienie ciekawszej i trudniejszej pracy może mieć znaczenie.

TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ

Jeśli żadne z tych wyjaśnień nie pasuje do Twojego dziecka, należy wziąć pod uwagę możliwość trudności w uczeniu się (LD). Trudności w uczeniu się są powszechne, szacuje się, że występują w 8-10% populacji ogólnej. Wiele z nich ma silny składnik genetyczny, a dzieci, które przeżyły wczesne trudności życiowe (takie jak ekspozycja prenatalna, przedwczesny poród, niedożywienie, opieka instytucjonalna, maltretowanie lub zaniedbanie itp.) Mają również większą częstość występowania LD.

Niepełnosprawność uczenia się jest definiowana przez National Center for Learning Disabilities (www.ncld.org) jako zaburzenie neurologiczne, które wpływa na zdolność mózgu do odbierania, przetwarzania, przechowywania i / lub reagowania na informacje. LD nie są tym samym co upośledzenie umysłowe, a wiele osób z trudnościami w uczeniu się ma bardzo silne ogólne zdolności poznawcze, jednocześnie walcząc w jednym lub kilku określonych obszarach uczenia się. Jedną z najczęstszych i prawdopodobnie najbardziej znanych trudności w uczeniu się jest dysleksja, w której osoby dotknięte chorobą często mają lepsze ogólne zdolności poznawcze, ale mają problemy z dekodowaniem i kodowaniem słów, co utrudnia bardzo uczenie się czytania. Albert Einstein, wśród innych godnych uwagi „naprawdę mądrych ludzi”, miał dysleksję. Inne powszechne rodzaje niepełnosprawności obejmują trudności z matematyką i obliczeniami, niepełnosprawność przetwarzania wzrokowo-przestrzennego i słuchowego (wpływające na sposób, w jaki mózg wykorzystuje informacje, które pojawiają się przez oczy lub uszy), problemy z pamięcią krótkotrwałą i problemy z ogólnymi zdolnościami organizacyjnymi, znane również jako „funkcjonowanie wykonawcze”. Dzieci mogą mieć jedną lub więcej niepełnosprawności i często podróżują razem z zespołem deficytu uwagi / nadpobudliwości (ADHD). (Aby uzyskać więcej informacji na temat ADHD, zobacz naszą uwagę lekarza na ten temat.)

TESTOWANIE

Trudności w uczeniu się są diagnozowane poprzez wykazanie znaczącej różnicy między ogólnym funkcjonowaniem poznawczym dziecka a jego zdolnościami w określonych podzbiorach pracy. Licencjonowani psycholodzy kliniczni zarządzają zespołem sprawdzonych testów, które mierzą ogólne zdolności poznawcze i osiągnięcia akademickie dziecka, a także umiejętności w określonych obszarach, w których dziecko boryka się z problemami. Dokładnie, które testy powinny być stosowane, zależy od wieku dziecka i konkretnych doświadczanych zmagań. Testy te są zwykle przeprowadzane na kilku posiedzeniach w ciągu 1-4 godzin, w zależności od wieku i umiejętności dziecka. Młodsze dzieci i dzieci, które mają problemy z siedzeniem przez dłuższy czas, mogą wymagać przetestowania w wielu krótkich sesjach, aby uzyskać dokładną ocenę swoich potrzeb.

Jeśli podejrzewasz, że Twoje dziecko może mieć trudności w uczeniu się, wczesna ocena jest kluczem do udzielenia Twojemu dziecku pomocy, której potrzebuje i osiągnięcia sukcesu akademickiego. Rodzice często obawiają się, że będzie to oznaczać ich dziecko w sposób szkodliwy dla jej długoterminowego sukcesu. Chociaż jest to zrozumiałe, nic nie może być dalsze od prawdy. Badania wykazały wiele razy, że nawet bardzo małe dzieci są świadome swoich zmagań w porównaniu do swoich rówieśników i mogą obracać się w cyklu gniewu, zażenowania i niskiej samooceny, gdy ciężko pracują, ale nie mogą osiągnąć sukcesu. Zrozumienie, dlaczego niektóre rzeczy są trudne, i wczesne stosowanie różnych strategii nauczania, może pomóc dzieciom osiągnąć sukces i uniknąć tak zwanych „drugorzędnych niepełnosprawności”, które pochodzą z powtarzających się niepowodzeń.

Szkoły publiczne w Pensylwanii są zobowiązane do zapewnienia tego testu każdemu dziecku w publicznych okręgach szkolnych (i, tak, nawet jeśli dziecko uczęszcza do prywatnej szkoły) w ciągu 60 dni od pisemnej prośby / zgody rodzica. W tych dniach napiętych budżetów edukacyjnych, to jest wysokie zamówienie dla szkół, aby być pewnym, ale pozostaje prawem. Jako rodzic, być może będziesz musiał być trochę „skrzypiącym kołem”, aby upewnić się, że potrzeby Twojego dziecka są zaspokojone zgodnie z wymogami prawa stanowego. Pennsylvania Law Law Center ma doskonały Przewodnik dla rodziców do Edukacji Specjalnej w Pensylwanii dostępne, aby pomóc Ci w procesie, między innymi bardzo pomocne zasoby.

Możesz również zapłacić za prywatne sprawdzenie swojego dziecka, chociaż jest ono kosztowne i rzadko jest objęte ubezpieczeniem zdrowotnym. Czasami prywatne testy mogą być ukończone szybciej niż 60 dni w systemie publicznym, a czasami, w zależności od indywidualnej historii dziecka, od samego początku może być jasne, że dokładniejsze testy niż szkoły zapewniają. Ogólnie rzecz biorąc, testowanie przez publiczny okręg szkolny jest dobrym początkiem.

PLANY INDYWIDUALIZUJĄCE

Po zdiagnozowaniu niepełnosprawności uczącej się można opracować zindywidualizowane plany pomagające dziecku wykorzystać jego najsilniejsze umiejętności do pracy nad jego słabszymi. psycholog przeprowadzający testy prawdopodobnie przedstawi sugestie, jak pomóc dziecku pracować nad konkretnymi obszarami słabości. W przypadku niektórych trudności w nauce istnieją dowody naukowe, że niektóre metody nauczania działają lepiej niż inne, więc rodzice powinni zapytać psychologa, czy istnieją oparte na dowodach programy nauczania, które zaspokoją indywidualne potrzeby dziecka. Dysleksja jest znowu dobrym przykładem; więcej praktyki z tymi samymi metodami nauki czytania (w większości szkół stosowane są metody akustyki lub „całego słowa”) nie pomoże, ponieważ część mózgu, która zazwyczaj uczy się czytać w ten sposób, nie działa poprawnie. Korzystanie z wielozmysłowego programu nauczania, który wykorzystuje kilka różnych części mózgu razem, może pozwolić dziecku bardzo skutecznie nauczyć się czytać. Po zdiagnozowaniu niepełnosprawności uczącej się, rodzice muszą edukować się na temat niepełnosprawności oraz tego, jak najlepiej radzą sobie dzieci z tą niepełnosprawnością, aby skutecznie bronić swojego dziecka. Zapytaj psychologa, który przeprowadza testy Twojego dziecka, o zalecenie dalszej lektury potrzeb edukacyjnych Twojego dziecka. Niektóre dobre miejsca startowe to wspomniane wyżej Narodowe Centrum Edukacji, a także:

Międzynarodowe Stowarzyszenie Dysleksji i Stowarzyszenie Disability Disabilities of America.

Szkoły publiczne w Pensylwanii są zobowiązane do zapewnienia wszystkim dzieciom „bezpłatnej i odpowiedniej edukacji publicznej”, niezależnie od niepełnosprawności (fizycznej lub umysłowej). Szkoły są również zobowiązane do zapewnienia tego wykształcenia w „najmniej ograniczającym środowisku”, co oznacza, że ​​jest tak blisko typowego doświadczenia w klasie, które może zaspokoić potrzeby dziecka. Rodzice dzieci z niepełnosprawnością fizyczną, umysłową lub rozwojową, ale bez znaczących różnic w nauce, mogą współpracować ze szkołą, aby opracować tak zwany „plan 504”. Nazwany w sekcji z ustawy z 1973 r. Określającej prawa osób niepełnosprawnych, plan 504 jest prawnie wiążącą umową między rodzicami a okręgiem szkolnym, określającą wsparcie, jakie zapewni dzielnica, aby pomóc temu dziecku uczyć się. Przykładem może być dostęp do windy dla dziecka, które korzysta z wózka inwalidzkiego, pomocnik lekarski dla dziecka z autyzmem, lub system wzmacniający dźwięk dla dziecka z wadą słuchu.

Dzieci, które mają udokumentowaną niepełnosprawność, do której należy zmodyfikować stały program nauczania kwalifikują się do Indywidualnego Planu Edukacji (IEP). IEP jest również prawnie wiążącym porozumieniem ze szkołą publiczną, określającym zindywidualizowane cele edukacyjne, w oparciu o zidentyfikowane mocne strony dziecka oraz obszary trudności. Rodzice są zachęcani i powinni uczestniczyć w ustalaniu tych celów, a także bieżącym monitorowaniu postępów dziecka w osiąganiu tych celów w czasie. Rodzice mogą być zmuszeni do popierania programów nauczania opartych na dowodach uwzględniających szczególne potrzeby ich dziecka, szczególnie jeśli nie jest on już stosowany w szkole. Zespół IEP zazwyczaj składa się z regularnych nauczycieli klasowych i specjalnych, psychologa szkolnego, administratorów szkolnych i rodziców, chociaż inni mogą być zaangażowani, na co wskazują potrzeby dziecka. Cele powinny być aktualizowane co 2-3 lata, w zależności od potrzeb dziecka, co może wymagać zaktualizowanych testów.

PROCES APELACJI

Jeśli rodzice nie zgadzają się z oceną szkoły, ogólny plan zaspokajania potrzeb dziecka, szczegółowe cele określone w IEP lub ocena postępów w realizacji tych celów, jest procesem odwoławczym, w którym rodzice mogą zakwestionować plan szkoły. Rodzice mogą w razie potrzeby przyprowadzić adwokata lub pełnomocnika do rozpraw odwoławczych. Rodzice mogą również zażądać na piśmie, aby ich dziecko zostało wydane poza egzaminem, gdy trudności dziecka nie zostaną jednoznacznie wyjaśnione badaniami dostępnymi w szkole, lub że okręg szkolny płaci za dziecko, aby uczęszczało do prywatnej szkoły, kiedy szkoły dystryktu nie może zaspokoić unikalnych potrzeb edukacyjnych ucznia. Są to oczywiście opcje tylko dla dzieci z najcięższymi kalectwami, ale ważne jest, aby wiedzieć, że istnieją opcje, i że istnieje proces odwoławczy, jeśli nie zgadzasz się z oceną szkolną potrzeb edukacyjnych twojego dziecka.

KOŃCOWE PRZEMYŚLENIA

Prywatne szkoły nie muszą świadczyć żadnej z tych usług, chociaż niektóre z nich doskonale spełniają indywidualne potrzeby ucznia. Szkoła może być doskonałą szkołą prywatną i może nawet doskonale pasować do innych dzieci w danej rodzinie, ale jeśli szkoła nie chce lub nie jest w stanie sprostać indywidualnym potrzebom edukacyjnym dziecka, wówczas można lepiej system szkół publicznych rodziny, w którym szkoła jest potrzebna, aby zaspokoić potrzeby dziecka.

Wszystkie dzieci zasługują na prawo do uczenia się i rozwijania w pełni swojego potencjału. Kiedy dzieci borykają się w szkole, jesteśmy im winni, aby zidentyfikować ich mocne strony, a także ich słabości, a następnie wspólnie pracować, aby pomóc im wykorzystać mocne strony do obejścia luk. Kiedy zapewniamy to wsparcie od samego początku, zanim dzieci przekonają się, że są głupie lub nienawidzą szkoły, możemy naprawdę dać im skrzydła do latania.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.