Słodzone napoje

Oto niektóre fakty i obawy dotyczące słodkich napojów cukrowych (SSB), które pomogą Ci w rozważeniu możliwości wyboru tego, co pijesz.

Celem tej notatki doktora jest edukacja rodziny Kids Plus na temat SSB, wpływu konkretnego cukru (fruktozy) oraz wpływu ekonomicznych i fizjologicznych SSB na dzieci, dorosłych i ostatecznie rodziny. Pamiętaj: dobre zdrowie zaczyna się od dobrych wyborów i utrzymywania równowagi w tym, co jemy, pijemy i robimy fizycznie.

SSB definiuje się jako napoje zawierające dodane kaloryczne środki słodzące, takie jak sacharoza, syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy (HFCS) lub koncentraty soków owocowych. Przykłady takich napojów obejmują napoje bezalkoholowe, napoje owocowe, napoje dla sportowców, napoje energetyczne i witaminowe, słodzoną mrożoną herbatę, lemoniadę i Kool Aid.

KONCERTY

Istotnym problemem związanym z tymi napojami jest ich wpływ na zwiększenie częstości występowania otyłości i zespołu metabolicznego. W Stanach Zjednoczonych w latach 1977-2002 spożycie energii z napojów bezalkoholowych i napojów owocowych wzrosło odpowiednio o 230% i 170%. Cukier w postaci płynnej stanowi obecnie około 35% całkowitego spożycia cukru w ​​Stanach Zjednoczonych. To zastąpienie napojów wypiera spożycie zdrowych napojów, takich jak woda i mleko.

Liczba dzieci z nadwagą, zagrożonych otyłością lub otyłych zwiększa się co roku. Koszty opieki zdrowotnej związane z otyłością wynoszą 150 miliardów dolarów. Nastąpił również równoległy wzrost spożycia otyłości i SSB. Procent całkowitej dziennej liczby spożytych kalorii wzrósł z 3,9% (pod koniec lat 70.) do 9,2% na początku lat 2000.

W ostatnich latach nastąpił spadek dodawanych cukrów do żywności i napojów, ale spożycie nadal przekracza zalecane limity. SSB dostarczają więcej energii do diety niż jakikolwiek inny pojedynczy rodzaj żywności lub napoju. Młodzież konsumuje 13%, a dzieci 10% całkowitego dziennego poboru energii z SSB. Niestety SSB należą do najtańszych źródeł energii; ich koszty wzrosły tylko o 25% w porównaniu do owoców i warzyw. Ponadto, rozmiary porcji SSB wzrosły, przy standardowym rozmiarze serwowania od 6,5 oz do 20 oz (sugerowana wielkość porcji to 8 oz). Niektóre koncesje na fast food mają porcje do 60 uncji!

Niektóre słodzone cukrem napoje były intensywnie promowane w mediach. Tylko w 2000 r. Przemysł napojów bezalkoholowych wydał> 700 miliardów dolarów na reklamę (84% wzrost od 1986 r.). Dodatkową obawą jest kierowanie młodszych grup wiekowych za pomocą tych reklam. Znacznie trudniej jest samoregulować energię zużywaną w postaci płynnej niż w postaci stałej. Z postaci płynnej jest niższy efekt sytości, a całkowita ilość spożywanego potencjalnie może być znacznie wyższa. Niektóre SSB w USA są słodzone syropem kukurydzianym o wysokiej zawartości fruktozy, co prowadzi do 30% wzrostu ilości fruktozy spożywanej w USA od 1970 roku.

W JAKI SPOSÓB NIEKTÓRE CUKRÓW SĄ METABOLIZOWANE

W diecie są 3 różne cukry: fruktoza (cukier owocowy), glukoza (skrobia) i galaktoza (cukier mleczny).

Fruktoza jest metabolizowana inaczej niż glukoza i galaktoza; jest całkowicie metabolizowany w wątrobie po wchłonięciu z jelit. Podczas gdy glukoza i galaktoza są regulowane przez kontrole i równowagę w organizmie (poprzez metaboliczne ścieżki zwrotne), metabolizm fruktozy nie podlega systemowi hamowania zwrotnego w organizmie. Metabolizm jest niezależny od insuliny. W stanie energicznych ćwiczeń można efektywnie wykorzystać dużo fruktozy. W stanie zastoju (brak / niewielka aktywność) praktycznie cała spożywana fruktoza jest przekształcana różnymi ścieżkami w lipoproteiny o niskiej gęstości, co prowadzi do zwiększenia stężenia trójglicerydów w tkance tłuszczowej (powodującej otyłość) i tłuszczu w mięśniach szkieletowych oraz w wątrobie zwiększającej oporność na insulinę (prowadzi do cukrzycy ) i lipidemie (problemy z wysokimi poziomami cholesterolu).

SSB mogą również prowadzić do wzrostu ciśnienia krwi i chorób sercowo-naczyniowych. Napoje te zmniejszają wydzielanie innych regulatorów organizmu (leptyny i insuliny) i pośrednio promują ciągły głód w części mózgu zwanej podwzgórzem. Barwniki karmelowe w coli mogą również zwiększać oporność na insulinę.

Zużycie SSB wiąże się z co najmniej 20% masy netto uzyskanej w Stanach Zjednoczonych w latach 1977-2001. W przypadku każdej dodatkowej porcji SSB dziennie, spożycie to zwiększa się o 60% szansy na otyłość u pacjenta pediatrycznego.

NIEKTÓRE ZMIANY DO ROZWAŻENIA

Ograniczaj te napoje bardziej niż inne niezdrowe jedzenie, które zawiera białko, błonnik i mikroelementy, ponieważ wnoszą one więcej kalorii do diety niż jakikolwiek inny pojedynczy rodzaj żywności lub napoju. Istnieje silne powiązanie między przyjmowaniem SSB a nadmiernym przybieraniem na wadze. Słodzone napoje są źródłem „pustych” kalorii. Szacuje się, że zmniejszenie spożycia o 25% doprowadzi do zmniejszenia netto o 4,5 funta / rok u dzieci io 3,8 funta / rok u dorosłych. SSB przyczyniają się do braku równowagi między spożyciem kalorii a wydatkami energetycznymi.

Rodziny muszą wspierać rozwój zdrowego żywienia i umiejętności żywieniowych – promowanie nawyków żywieniowych w oparciu o różnorodność, równowagę i umiar „pustych” kalorii. Wszystko zaczyna się od całej rodziny, kierując się tymi samymi wytycznymi.

Pacjenci słyszeli, jak podkreślam potężne słowo „równowaga” do wszystkiego, co robią z ich aktywnością fizyczną i dietą. Wybierając coś do picia, weź pod uwagę zasadę 1: 1 – wszystko, co chcesz wypić, poza mlekiem lub wodą, powinno być zrównoważone równą ilością wody. Na przykład: jeśli chcesz wypić 20 uncji sody, musisz najpierw wypić taką samą ilość w wodzie. Jeśli nie chcesz pić tak dużo wody, musisz obniżyć swój zamiar wypicia tej ilości sody. Innym dobrym nawykiem jest prosić o wodę, gdy poprosisz o inny napój w restauracji lub sieci fast food. Ten nawyk daje ci szansę zastosowania zasady 1: 1 do tego, co pijesz poza domem. Każdy może zrobić ten stosunek.

Mam nadzieję, że te informacje pomogą. Poszukaj więcej informacji, w przyszłych notatkach doktora, na temat „problemu” żywności i tego, co możemy z nimi zrobić.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.