Rozmowa z dzieckiem o seksie

Spójrzmy prawdzie w oczy: „Rozmowa” jest jedną z najbardziej kłopotliwych rzeczy, które rodzice i nastolatek wspólnie przejdą. Ale to także jedna z najważniejszych rzeczy.

Dojrzałość-g9-12 Która prowadzi do pytania: kiedy powinniśmy je mieć? (Dyskusja, to jest …)

Wierzcie lub nie, 10-12 to dobry wiek, by zacząć mówić o seksie i seksualności. Mimo że dzieci są młode, są również bardziej otwarte na informacje i rzadziej interpretują naszą troskę jako osądzającą lub oskarżycielską. Jest to również na ogół dobrze, zanim zaczną poważnie interesować się płcią przeciwną. Hipotetyczna rozmowa o czymś, co może nastąpić w przyszłości, jest o wiele łatwiejsza do porozmawiania niż wczorajsza lub promienna.

Niewiele „wypróbowanych i prawdziwych” pereł o tym, jak rozmawiać z twoim nastolatkiem lub nastolatkiem o seksie

Możesz czuć się nieswojo poruszając temat seksu. Może to być jeszcze trudniejsze, jeśli twoi rodzice nie rozmawiają z tobą o tym. Najważniejsze, aby nie przeszkadzać w prowadzeniu tej kluczowej rozmowy. Można też przyznać się do tego dyskomfortu dla nastolatka. Nie zapomnij zachować poczucia humoru; można śmiać się.

Mówienie o seksie nie jest popieraniem aktywności seksualnej. Wiele badań wykazało, że dobre relacje z rodzicami oraz dyskusje na temat seksu i seksualności faktycznie opóźniają początek aktywności seksualnej.

Nie próbuj używać „The Talk” naraz. Jest to temat, który można wprowadzić w małych dawkach, w zależności od okazji. Jazda samochodem, odkładanie artykułów spożywczych, robienie naczyń to dobra okazja, żeby porozmawiać trochę po trochu. Pewnego wieczoru może się zdarzyć, że oglądasz program telewizyjny lub film z dzieckiem, który porusza temat seksualności. To kolejna dobra okazja, aby szybko rozpocząć rozmowę

Być dobrym słuchaczem. Dzisiejsze normy różnią się od tego, z czym dorastałeś. (SMS-y i media społecznościowe, ktoś?)

Naucz strategie radzenia sobie z presją seksualną. Podkreśl, że nie ma nr. W przypadku dziewcząt szczególnie ważne jest omawianie kontaktu wzrokowego. Kiedy dziewczyna mówi „nie”, ale odwraca wzrok, niektórzy chłopcy mogą interpretować to jako niepewność, a nawet agreemen

Uświadom sobie, że orzechy i zasłony seksualności są zwykle ujęte w szkole, ale ważne jest, aby mówić o aktywności seksualnej odbywającej się w kontekście miłosnego związku.

11-12 nie jest zbyt młody, aby rozpocząć rozmowę na temat niechcianej ciąży i ochrony przed chorobami przenoszonymi drogą płciową. Pamiętaj, aby wyjaśnić zagrożenia związane z seksem oralnym, ponieważ choroby przenoszone drogą płciową mogą również powstać w wyniku tego kontaktu. To także dobry moment, by porozmawiać o emocjonalnych konsekwencjach przywiązania, które wynikają z uprawiania seksu po raz pierwszy. Kiedy chłopiec mówi, że jest gotowy, ponieważ spodziewa się być z tą samą dziewczyną „przez długi czas”, może to oznaczać 6 miesięcy. Jeśli dziewczyna zdaje sobie sprawę, że „długi czas” oznacza tylko 6 miesięcy, może nie chcieć uprawiać seksu.

Niektóre trudne pytania, które mogą pojawić się, szczególnie w przypadku starszych nastolatków:

1. Skąd mam wiedzieć, czy jestem gotowy na seks?

Istnieje wiele powodów, dla których nastolatek może zadecydować, że jest gotowy: miłość, ciekawość, presja rówieśników, dziewczyna / chłopaki, używanie alkoholu lub narkotyków. Jest to dobra okazja, aby zakomunikować swoje wartości i oczekiwania swoim nastolatkom. Porozmawiaj o potencjalnych sytuacjach z wyprzedzeniem, aby uniknąć presji rówieśników lub decyzji podejmowanych w mgnieniu oka, będąc pod wpływem.

2. Co jeśli myślę, że jestem gejem / lesbijką / biseksualistą?

Wiele nastolatków zastanawia się, czy są gejami, lesbijkami czy biseksualistami. Przede wszystkim posłuchajcie, co mają do powiedzenia. Chwal nastoletnią za dzielenie się swoimi uczuciami. Niech wiedzą, że kochasz ich bezwarunkowo.

Uważaj na czerwone flagi randek. Są to znaki ostrzegawcze, które mogą wskazywać na nadużycie:

Używanie alkoholu lub narkotyków

Unikanie znajomych i wydarzeń towarzyskich

Wyrażanie zgody na zachowanie ich partnera

Straszliwość wokół partnera

Znacząco starszy partner randkowy

Utrata zainteresowania szkołą lub czynności, które kiedyś były przyjemne

Podejrzane siniaki, zadrapania lub inne obrażenia.

Jak omówiłem w mojej ostatniej notatce doktora, rozmowa na temat seksu i seksualności ze wszystkimi dziećmi jest trudna i sprawia, że ​​większość rodziców odczuwa niepokój. Dla rodziców dzieci z niepełnosprawnością rozwojową lub intelektualną temat jest jeszcze trudniejszy. Co powinien wiedzieć i kiedy? Czy ona to zrozumie? Czy nie możemy po prostu pominąć tego tematu, ponieważ nie będzie on dla niego istotny?

Podobnie jak wszystkie dzieci, dzieci z opóźnieniami rozumieją rzeczy z biegiem czasu. Dziecko z opóźnieniami poznawczymi może zadawać pytania bardziej typowe dla młodszego dziecka i będzie potrzebować odpowiedzi na poziomie, który może zrozumieć. Te same pomysły mogą wymagać powtórzenia się kilka razy, aby dziecko zapamiętało i zrozumiało szczegóły.

Ale podczas gdy poznawcze rozumienie dojrzewania i seksualności dziecka może być opóźnione w jego wieku, proces dojrzewania ciała, zmiany hormonalne i uczucia seksualne zwykle nie są – tworzenie niedopasowania, które może być niebezpieczne, jeśli zostanie zignorowane. Dzieci, nastolatki i dorośli z zaburzeniami kognitywnymi muszą zrozumieć wystarczająco dużo seksu, aby nie być ofiarą. Muszą znać części swoich ciał, które są „prywatne”, jak powiedzieć „nie”, jeśli ktoś próbuje je wykorzystać i jak zgłaszać takie incydenty rodzicom lub opiekunom.

Nastolatki i młodzi dorośli również muszą zrozumieć swoje własne uczucia i pragnienia seksualne. Muszą wiedzieć, że są to normalne uczucia, ale mogą potrzebować dodatkowej pomocy, aby zrozumieć granice i granice, i dowiedzieć się, co to znaczy mieć wzajemne relacje. Ludzie z zaburzeniami kognitywnymi mogą mieć bardzo satysfakcjonujące związki romantyczne, gdy zrozumie się podstawowe pojęcia wzajemności i zgody. Z drugiej strony nastolatki i młodzi dorośli próbujący spełnić żądania, których nie rozumieją, mogą skończyć się poważnymi konsekwencjami społecznymi, a nawet prawnymi.

Nie ma jednego uniwersalnego sposobu prowadzenia rozmów z dzieckiem, ale kluczową zasadą dla rodziców jest poznanie dziecka tam, gdzie ono jest. Niezgodność między potrzebami rozwojowymi a tematem może być trudna! Użyj prostego języka, który twoje dziecko może zrozumieć. Powtarzaj informacje wielokrotnie, na różne sposoby. Odgrywanie roli, lalki i inne pomoce wizualne mogą pomóc, szczególnie dzieciom, które mają problemy z abstrakcyjnym myśleniem.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.