Owoce, warzywa, miód i orzechy

Nadchodzi lato i prawie już go nie ma. Wraz z porą roku świeże pomidory ogrodowe, ogórki i kukurydza to tylko kilka letnich faworytów, których również musimy się pożegnać w nadchodzących tygodniach. Nie martw się jednak – jesienne żniwa dostarczają smakołyków.

Rozważ te produkują supergwiazdy na swój koszyk tej jesieni …

Jabłka

Jabłka są oczywiście ulubieńcem jesieni. Dzięki słodkiemu, chrupiącemu i wygodnemu opakowaniu są także najlepszym wyborem wśród dzieci. Dzięki większej ilości odmian niż dni w roku, jabłka można jeść codziennie, nie nudząc się.

Buraki

Najlepsze w upadku i przepełnione odcieniami ciemnofioletowymi lub złotymi, buraki mają wartość odżywczą, na którą możesz czuć się pewnie. Ponieważ dzieci mają rozróżniające kubki smakowe, spróbuj przypiekać buraki na najprawdopodobniej dziecięcą jadalnię.

Słodkie ziemniaki

Z witaminą A, witaminą C, potasem i błonnikiem, słodkie ziemniaki są gwiazdą jesiennych warzyw. Są również znani z promowania zdrowego wzroku. Naturalnie bezglutenowe słodkie ziemniaki są doskonałym dodatkiem do każdego posiłku.

Brukselki

Nie historycznie faworyzowani przez maluchy, brukselka wróciły na cały świat, a ta jesień jest twoją szansą, by dostać je na talerz obiadowy. Wystarczy odrobina oliwy z oliwek i soli morskiej. Jak buraki, pieczone brukselki, aby zwiększyć ich sympatię.

Aby uzyskać wspaniały, rodzinny przepis na brukselkę, obejrzyj ten odcinek Kids + the Kitchen.

Gruszki

Powszechnie akceptowany owoc upadku, gruszki to świetny sposób na zwiększenie zawartości błonnika w dietach swoich dzieci. Śniadania, lunche, przekąski i kolacje, gruszki pasują praktycznie wszędzie.

Acorn Squash

Łatwy w przygotowaniu i pyszny z posypką brązowego cukru i cynamonu, kabaczek żołędziowy jest bogaty w błonnik, potas i witaminę A. Przebrany lub zjedzony na płasko, żołądź squash to uniwersalny pokarm upadku.

Dynie

Dynie są często pomijane dla czegoś więcej niż dekoracji. Ale możesz rozważyć prażenie więcej ich nasion dla korzyści kwasów tłuszczowych omega-3. Tostowane i zjadane przez garstkę lub zmieszane z sałatkami i dodatkami, pestki dyni nadają sezonowy smak przepisom i przekąskom.

Marchew

Jesień to doskonały czas, aby rozwinąć repertuar dziecięcy z marchwi kupiony w supermarkecie. Jeśli twoje dzieci nie spróbowały świeżej marchewki z ziemi, ta jesień to czas, by spróbować! Dobre dla peeperów, świeże marchewki stanowią idealną przekąskę, dodatek do posiłków i dodatek do sałatek.

Rzepa

Kolejne niepozorne warzywa korzeniowe, rzepy, nie zasługują na uznanie. Jeśli spróbujesz jednej nowej żywności tej jesieni, spraw, by była to rzepa – a może rzuć ją w brytfannę z burakami, marchewką i słodkimi ziemniakami. Zaoszczędź i zjedz zielone szczyty na zwiększenie wapnia.

Żurawina

Wyjdź z nawyku żurawiny w postaci soków i suszonych form. W tym roku dodaj świeżą żurawinę do co najmniej jednego sezonowego przepisu. Na pewno stworzysz nowy nawyk żurawiny.

Jest tam więcej niż wystarczająca ilość informacji, które wyjaśniają, kiedy wprowadzać pewne pokarmy przez pierwsze dwa lata życia.

Możliwe, że podążałeś za sugestiami, aby zacząć dziecko na zbożach wzbogaconych w żelazo w ciągu 4-6 miesięcy, a następnie słodkimi ziemniakami i ignamami, jabłkami i gruszkami, cukinią i awokado, i tak dalej. Ale co z żywnością, taką jak jajka, orzechy, miód i inne pokarmy, które są znane ze swoich obaw związanych z bezpieczeństwem żywności lub cechami alergizującymi? Kiedy można je wprowadzić? Ta notatka żywieniowa obejmie niektóre z tych wątpliwych pokarmów, co sugerują najnowsze dowody. Tutaj idzie…

kochanie

Miodu nie należy podawać niemowlętom młodszym niż 1 rok. Nie chodzi tu o alergię ani o bezpieczeństwo żywności, a w szczególności o bakterie znane jako Clostridium. Ten rodzaj bakterii może zanieczyszczać miód i powodować zatrucie jadem kiełbasianym, co prowadzi do osłabienia mięśni. Aby zmniejszyć ryzyko zatrucia jadem kiełbasianym u niemowląt, nie podawaj miodu ani żadnych pokarmów zawierających miód (np. Krakersów z miodu graham) aż do pierwszych urodzin dziecka.

Żywność sojowa

Białko sojowe jest jednym z ośmiu głównych alergenów pokarmowych. Jednak według Soyfoods Association of North America tylko około 0,1% Amerykanów ma alergię na soję. Bez względu na to, pokarmy sojowe, takie jak tofu i edamame, nie są sugerowane jako pierwsze pożywienie i mogą być bardziej odpowiednio oferowane, gdy dziecko spożywa rozmaite pokarmy w okresie 6-8 miesięcy. Podobnie jak w przypadku wszystkich nowych pokarmów, należy zwracać uwagę na objawy alergii, ale nie ma przekonujących dowodów na to, że opóźnienie wprowadzenia soi poza ten punkt ma znaczący ochronny wpływ na rozwój alergii. Tofu, edamame i tym podobne są łatwe do przygotowania i podania, i są super źródłem białka dla najmłodszych.

Rybie jaja

Wracając do dnia (jeszcze pięć lat temu), Amerykańska Akademia Pediatrii (AAP) zalecała, aby po 1 roku życia czekać na wprowadzenie ryb i innych pokarmów uznanych za „wysoce uczulające”. Jednak w 2008 r. AAP zalecenie, powołując się na brak dowodów na to, że opóźnienie wprowadzenia tych pokarmów zmniejszyłoby prawdopodobieństwo pojawienia się alergii u dzieci. W rzeczywistości niektóre dowody sugerują, że wprowadzenie tych produktów wcześniej może chronić przed alergiami. AAP mówi teraz, że możemy zdecydować, kiedy dać naszym dzieciom ryby, jaja i pszenicę przed 1 rokiem życia, chyba że istnieje wysokie ryzyko alergii. Niektórzy pediatrzy mogą sugerować, że należy poczekać do 9 lub 10, a nawet 12-24 miesięcy przed zaoferowaniem skorupiaków. W mniejszym stopniu chodzi o powodowanie alergii, a więcej o łatwiejsze radzenie sobie z reakcją u starszego dziecka, jeśli występuje alergia.

Orzechy

Wierzcie lub nie, to samo dotyczy orzechów, podobnie jak w przypadku ryb i jaj, nawet orzeszków ziemnych i żywności zawierającej orzechy ziemne. Podczas gdy niektóre dowody sugerują, że należy poczekać do wieku 3 lat lub więcej, AAP zawiera najnowsze badania i zalecenia na ten temat. Jeśli jednak masz alergię na orzeszki ziemne w swojej rodzinie lub młody ma inne alergie, czekanie na to jest mądrym wyborem, ponieważ alergia na orzeszki ziemne może być niebezpieczna.

Prażona kukurydza

Popcorn to ryzyko zadławienia i nie należy go wprowadzać później. Wielu pediatrów sugeruje unikanie go do wieku 4 lub 5 lat.

Słodki przysmak

Dzieci nie potrzebują słodkich smakołyków – my też nie! – więc nie powinny być oferowane regularnie. Kiedy dziecko jest trochę starsze, gryz tort urodzinowy tu i tam na pewno nie spowoduje żadnych szkód, ale dobrze jest nie wchodzić w nawyki słodkich pokarmów i napojów.

Aktualny werdykt

Obecny werdykt jest taki, że odkładanie żywności, takiej jak jaja, ryby i orzeszki ziemne, nie zapobiega alergiom pokarmowym. Możesz jednak opóźnić ich wprowadzenie, jeśli Twoja rodzina cierpi na alergię pokarmową w wywiadzie lub dziecko ma wyprysk. Niezależnie od tego, co zdecydujesz, pamiętaj o wprowadzaniu nowych produktów po jednym na raz i odczekaj co najmniej trzy dni przed wprowadzeniem nowej żywności. Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, porozmawiaj ze swoim lekarzem w Kids Plus.

Aby uzyskać dodatkowe wskazówki, odwiedź witrynę American Academy of Pediatrics „Healthy Children” oraz stronę „Akademia żywienia i dietetyki” pod adresem Eat Right.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.