Nastolatki i rozmowy o wadze

Rozmowy na temat wagi nigdy nie są łatwe, bez względu na to, czy są pomiędzy przyjaciółmi na siłowni, czy między lekarzem a pacjentem w biurze kliniki. Rozmowy te mogą być szczególnie delikatne między rodzicem a dorastającym dzieckiem. Ale z powodu wysokiego rozpowszechnienia problemów związanych z wagą wśród nastolatków, wielu rodziców może odczuwać potrzebę zaangażowania się w dyskusję na temat wagi z dzieckiem i mogą zastanawiać się nad konsekwencjami takich dyskusji.

Cóż, ostatnie badania opublikowane w czasopiśmie Pediatrics wykazały, że mówienie o dietach i utracie wagi u nastolatków jest mniej niż produktywne.

CIĘŻAROWIE I ZACHOWANIE LIFESTYLE WŚRÓD NASZYCH ADOLESCENTÓW

Zanim porozmawiamy o tym, co powiedzieć i czego nie mówić, przyjrzyjmy się kilku faktom związanym ze zdrowiem nastolatków. Nie będę kłamać – nie są tacy dobrzy.

Według badań rządu federalnego, tylko połowa amerykańskiej młodzieży otrzymuje zalecane sześćdziesiąt lub więcej minut umiarkowanej do energicznej aktywności fizycznej dziennie, a mniej niż jedna trzecia zjada zalecane pięć lub więcej dziennych porcji owoców i warzyw. Przeciętnie dzieci spędzają obecnie ponad siedem godzin dziennie przed ekranem.

Centrum Kontroli Chorób (CDC) podaje, że 18,4% nastolatków w wieku 12-19 lat ma nie tylko nadwagę, ale również otyłość (2009 -2010), budząc obawy o dobre samopoczucie psychiczne i zdrowie fizyczne. Ponadto badanie CDC z 2010 r. Opisywało zachowania zdrowych serc wśród nastolatków w USA jako „alarmująco niskie”. Jako rodzice możemy zachęcać dzieci do zachowań prozdrowotnych, które promują zdrowie fizyczne i psychiczne, bez względu na ich wagę. Jednocześnie to, co mówimy i jak mówimy, ma znaczenie.

CO NIE POWIEDZIEĆ

Według badań opublikowanych w Pediatrics, naukowcy odkryli, że matki i ojcowie, którzy omawiali masę ciała i dietę, mieli młodzież, która częściej angażowała się w niezdrowe zachowania kontrolujące wagę, upijanie się i dietę. Co ciekawe, wypowiedzi ojców wydawały się szczególnie silne. Nastolatkowie, których ojcowie mówili o utracie wagi i diecie wykazywali jeszcze większe prawdopodobieństwo angażowania się w niezdrowe zachowania odchudzające.

W skrócie, rozmowy rodziców skupione na wadze / wielkości są związane ze zwiększonym ryzykiem zaburzeń zachowania żywieniowego wśród nastolatków. Tak więc rodzice starają się unikać rozmów z nastoletnimi dziećmi, które koncentrują się na wadze lub masie ciała, szczególnie w przypadku nastolatków z nadwagą lub otyłością.

CO POWIEDZIEĆ

Zamiast koncentrować się na wadze, rodzice mogą zachęcać (i modelować) zachowania zdrowego stylu życia, w tym dobre jedzenie i aktywność fizyczną. Badanie wykazało, że nastolatki z nadwagą lub otyłością, których matki angażowały się w rozmowy dotyczące zdrowego żywienia, rzadziej stosowały niezdrowe zachowania kontrolujące wagę. Rodzice mogą promować zdrowe wybory żywieniowe, utrzymując domowe środowisko z owocami i warzywami, serem i jogurtem, pełnymi ziarnami i chudymi źródłami białka oraz kilkoma zdrowszymi smakołykami, takimi jak mrożone batony owocowe.

Kuszące przekąski, które zawierają dużo cukru i tłuszczu, mogą być ograniczone w domu. Zamiast tego idź na lody i uratuj hot dogi i nachos na boisko. Rodzice mogą również zachęcać i uczestniczyć razem w zajęciach fizycznych, które są przyjemne i oferują różnorodność. Bikeriding, skuter, pływanie, koszykówka, wędrówka i gra w tag to tylko kilka przykładów.

DOLNA LINIA

Unikajcie wagi, rozmawiajcie ze swoim nastoletnim dzieckiem. Zamiast tego angażuj się w pozytywne rozmowy, które koncentrują się na zdrowym odżywianiu i aktywności fizycznej. Co się tyczy ojców, autorzy sugerują, że unikają wszelkich form rozmów związanych z wagą!

Wyzwanie 95210

At Kids Plus, we’ve expanded our Childhood Weight Management Program for all of our patients. 1 in every 3 children in the United States is overweight, and 2/3 of normal-weight children become overweight or obese as adults, and we want to help change this!

So… how do we start? As I’m sure many of you know, you have to start slowly and change only a few things at a time; otherwise, you can become frustrated pretty quickly. I know this for a fact, because I’ve failed miserably with this in my own life! Changes must be small steps; we first need to conquer mole hills, not mountains. The steps should be easy to follow and not burdensome. The goal of it all is to teach our children and families as much as we can about what’s healthy.

One easy start is the 9-5-2-1-0 Challenge. Read about it below, and see if you can start it in your house…!

9

Get at least 9 hours of sleep every night! Getting enough sleep every night has been proven to have many benefits, including better health, stronger immunity, better weight control, and more energy (for exercise, and for fun too!)!

5

Eat at least 5 servings of fruits and vegetables daily! How many times are we eating on the go and skipping these important foods? Fruits and vegetables provide important vitamins and minerals to help support growth and development and strengthen our immune system to help fight off infections. So it’s a win-win situation more fruits and veggies to replace the sugar and snacks, which help control weight and fight off infection!

2

No more than two hours (and preferably fewer) of screen time per DAY. I know for some of us this may be hard to enforce at home. Le’ts face it: we all, at times, rely on those screens to give us a few moments of peace and quiet. But we need to consider when our kids are staring at the screen are they being creative, are they solving problems, are they thinking about the context, are they asking questions? We need a healthy mind and body, and by reading or talking with our children and interacting with them, everyone is much better off. Also did you ever notice that anytime they tend to sit in front of a screen they want to snack? Think of other activities in your home that you can participate in with you kids rather than the screen. Read a book together, play a game, talk about the day. You will be amazed at where this may take you.

1

At least 1 hour of physical activity per DAY. This can be any kind of activity. It does not have to be an organized sport or require going somewhere and paying money to be active. How about riding a bike, of course with a helmet on, playing tag outside, talking a walk with the dog. Not only does physical activity help to burn off calories but it helps to reduce stress, improve out cardiovascular health and help sleep better at night. Again, a win -win situation.

0

Remove all sugary drinks from the diet, better yet from your home. Yes, we all agree the sugary drinks taste great. However, do they really quench your thirst, are they adding a significant benefit to you diet? NO, but what they are adding are a lot of unwanted calories. Did you realize that 1 can of pop contains roughly 150 calories. If you have 1 can of regular pop per day for a year that is approximately 54,750 calories from pop alone, which converts to roughly 13 pounds. Encourage water, milk and 100% juice as alternatives.

That’s it. Five easy steps to get you started toward better health and wellness..

Do you think these are changes you can make? I urge all of our families out there to try this challenge for at least a week, and see what happens!

Good luck! And let us know how you do!

1 komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.