Moczenie łóżka

Moczenie w łóżku może być najczęstszym problemem we wszystkich pediatriach, o których rodzice i dzieci nie mówią.

Ponad połowa trzylatków jest jeszcze wilgotna, co jakiś czas w nocy, i uważamy za normalne, że dzieci mogą czasem moczyc w wieku do ośmiu lat. Około 15% dzieci, które moczą się, będzie z każdym rokiem wyrastać, ale 3% dzieci nadal moczą się w nocy, gdy stają się nastolatkami. 1% wciąż moczy się z okazji do czasu ukończenia szkoły średniej.

Jest silny składnik genetyczny do zwilżania łóżka. Jeśli oboje rodzice moczą łóżko jako dzieci, ich dzieci mają 80% szansy na zwilżenie łóżka. Jeden z najlepszych czynników predykcyjnych, kiedy dziecko wyrasta z moczenia w łóżku – nie jest doskonałe, ale najlepsze, co mamy – to zobaczyć, kiedy rodzice wyrośli, ponieważ dzieci często przestają zwilżać się w tym samym wieku, co ich rodzice.

Drugim ważnym czynnikiem genetycznym jest płeć; moczenie w łóżku jest dwukrotnie częstsze u chłopców. I ostatnia uwaga: dzieci z ADHD są bardziej narażone na zmoknięcie w nocy i dłużej też pozostają suche.

Istnieje wiele powodów, dla których dzieci mogą dłużej pozostać suche w nocy. Niektórzy eksperci uważają, że pęcherz dziecka i nerwy, które kontrolują pęcherz, dojrzewają wolniej. Niektóre dzieci są głębokimi śpiącymi i po prostu nie mogą się obudzić, gdy wypełnią się pęcherze. Są też inne, mniej powszechne powody.

Kilka rzeczy niemedycznych, które możesz zrobić, aby pomóc

Unikaj kofeiny. Kofeina może zwiększać produkcję moczu, więc trzymaj się z daleka od napojów zawierających kofeinę (pop, mrożonej herbaty itp.) I przekąsek (czekolada itp.) Wieczorem.

Zachęć dziecko, aby opróżniło jego pęcherz przed pójściem do łóżka i zachęciło go do korzystania z toalety, jeśli się obudzi w dowolnym momencie w nocy. Ułatw mu znalezienie łazienki za pomocą lampki nocnej, jeśli to konieczne. Choć może to brzmieć rustykalnie, pozostawienie kubełka w sypialni dla chłopca jest w porządku, jeśli dojdziesz do łazienki daleko.

Ogranicz spożycie alkoholu wieczorem. Niektórzy eksperci zalecają obcinanie napojów po obiedzie (lub ograniczanie się tylko do łyków). Musisz jednak zachować ostrożność, zwłaszcza w upalne miesiące lub z dziećmi aktywnymi w sporcie lub zajęciach. Odwodnienie jest znacznie gorsze niż zwilżanie łóżka!

Przykryj materac plastikową osłoną na materac i upewnij się, że rano dziecko bierze kąpiel / prysznic, aby nie pachniała moczem w szkole.

Kiedy zadzwonić do naszego biura

Dobrą wiadomością jest to, że większość dzieci wyrasta samodzielnie z moczenia i wymaga wsparcia, dopóki nie zrobią tego.

Chociaż nie stanowi zagrożenia dla zdrowia, wiele dzieci czuje się winnych i zawstydzonych zmoczeniem w nocy, co może uniemożliwić im udział w zajęciach towarzyskich, takich jak wyjazd na obóz, uczestnictwo w nocnych przesiadkach i tak dalej. Jeśli Ty lub Twoje dziecko obawiasz się zmoczenia łóżka w dowolnym wieku lub jeśli dzieci nadal regularnie zwilżają się powyżej ośmiu do dziesięciu lat, dobrze jest porozmawiać z jednym z naszych dostawców, ponieważ mogą istnieć rzeczy, które możemy zrobić, aby pomóc . Zazwyczaj wymaga to dokładnej historii i egzaminu, aby upewnić się, że nie ma żadnych fizycznych przyczyn zwilżania łóżka. Czasami alarmy zwilżające łóżko lub leki mogą być pomocne w pewnych okolicznościach i możemy pomóc porozmawiać z Tobą, aby sprawdzić, czy mogą one być odpowiednie dla sytuacji Twojego dziecka.

Dwie ostatnie uwagi

1. Nie jest typowe dla dziecka, które było regularnie suche, aby nagle zacząć zamoczyć w nocy. W takich przypadkach powinniśmy zobaczyć dziecko w biurze, aby pomóc ustalić przyczynę zmiany.

2. Pamiętaj, że w większości przypadków dzieci nie lubią być mokre w nocy i denerwują je co najmniej tak bardzo, jak to, że cię denerwują. Większość osób zajmujących się myciem łóżek jest zakłopotana swoim problemem i żałuje, że nie mogą pozostać suche; potrzebują zachęty, cierpliwości i wsparcia, nie winę, nie dokuczają, nie karą. Z czasem wszystko się polepszy, a my zawsze będziemy gotowi pomóc, jeśli nas potrzebujesz.

Pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć: drzemki różnią się w zależności od dziecka.

Ogólnie rzecz biorąc, zakładając, że jest to czas około 8 wieczorem, większość dzieci zakłada rutynowe drzemki, które wyglądają tak …

2-3 MIESIĄCE

Około 3 drzemek dziennie, od wczesnego rana do popołudnia.

6-12 MIESIĘCY

Spójne rutynowe 2-drzemki dziennie – zwykle około 10 rano i 1 po południu.

12-15 MIESIĘCY

Wiele dzieci dokonało przejścia na jedną drzemkę dziennie – zazwyczaj około południa.

Większość dzieci rezygnuje z ostatniej drzemki pomiędzy 2 a 4 rokiem życia. (Och, jak oszukany czujesz, kiedy w końcu to robią!)

Z mojego doświadczenia drzemka jest bardziej zmienna niż nocny sen. Mimo to, u zdecydowanej większości dzieci, spokojny sen w nocy, w połączeniu z dobrą codzienną rutynową drzemką, sprawi, że drzemki będą spójne.

Pomyśl o dniu, który troszczy się o piętnastoletnie dzieci w wieku 12-15 miesięcy. Mają te dzieci, takie jak w zegarku, biorąc drzemkę 1-2 godziny w południe. Często mam rodziców przychodzących do biura z uczuciem oszołomienia, ponieważ nie mogą zmusić swoich dzieci do drzemki w weekendy, tak jak to robią w przedszkolu w weekendy bez trzymania ich, kołysania nimi, popychania ich w wózku lub prowadzenia ich w samochód. Chcą wiedzieć, jaka jest różnica. Mówię im, że to dlatego, że dzień troszczy się o Magic Cots.

Większość rodziców dostała żart. Ale co jakiś czas szczególnie zdezorientowany rodzic wyłupi inteligentny telefon i spróbuje go kupić. 🙂

Nie ma oczywiście magicznych łóżeczek. Istnieją jednak regularne, przewidywalne i spójne procedury. Rodzaje rutyny i obowiązujące reguły dotyczące drzemki, które dzieci są bardziej skłonne do przestrzegania. Bez tych rutyny i bez obowiązujących przepisów, dzieci wiedzą, że mogą wywoływać strzały.

Co oznacza, że ​​wszystko to wraca do filozofii treningu snu, rutynizacji i kondycjonowania oraz wspierania technik samozatrudnienia, które będą wypłacać ogromne dywidendy przez resztę życia tego dziecka.

(Czy wspominałem, że dobrze wypoczęty rodzic jest zawsze lepszym i szczęśliwszym rodzicem?)

Możesz również zapoznać się z naszą ulotką dla dzieci Sleep Plus – która obejmuje wszystkie te tematy, zarówno w przypadku nocnych snu, jak i dziennych drzemek, w dużo bardziej szczegółowym miejscu.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.