Jak rozmawiać o molestowaniu seksualnym

Łapanie. Chwytając. Rozmowa z Lewdem. Nie są to słowa, które każdy rodzic chce, aby ich dzieci kojarzyły się z seksem. Ale nastolatki i nastolatki zaczynają słuchać – a nie od wiadomości o godzinie szóstej, kiedy wiesz, co widzą i słyszą. Zamiast tego udają się do swoich telefonów i urządzeń, by sprawdzić YouTube, Twitter, Facebook i inne internetowe serwisy informacyjne. Dla dzieci, memy, filmy wirusowe, wieczorne talk show, a nawet komentarze użytkowników na temat historii są nowościami. Jeśli masz nastolatki i nastolatki, wiesz, że najszybszym sposobem, aby zmusić ich do zerwania, jest pytanie, skąd biorą informacje … lub rozmawiać o seksie.

Ale oskarżenia o molestowanie seksualne wymierzone przeciwko słynnym i wpływowym mężczyznom są zbyt znaczące, by pozwolić dzieciom dojść do siebie. W rzeczywistości jest to świetna okazja, aby porozmawiać z dziećmi o roli, jaką media odgrywają w naszym życiu, w tym o tym, jak przyciąga naszą uwagę, kształtuje perspektywy, odzwierciedla zmieniającą się kulturę i rozpoczyna światowe rozmowy. Podczas gdy rozmawianie z małymi dziećmi o molestowaniu seksualnym jest wyzwaniem, ponieważ nie wiedzą jeszcze o seksie, starsze dzieci (szczególnie nastolatki) mogą cieszyć się zmaganiem z dylematami etycznymi poruszanymi w wiadomościach. Dyskusja na temat tego, w jaki sposób informacje są pakowane i rozpowszechniane – i kto za tym stoi – pomaga dzieciom rozwijać umiejętności krytycznego myślenia, dzięki czemu mogą prezentować wiadomości w kontekście, rozumieć różne punkty widzenia, rozwijać własną perspektywę i obserwować, w jaki sposób informacje sprawiają, że myślą i poczuj. Wypróbuj te porady, aby porozmawiać z nastolatkami i nastolatkami na temat molestowania seksualnego w wiadomościach:

Zadawaj pytania i słuchaj. Wyciągnij dzieci, pytając o to, co przeczytały i oglądały, i co o tym myślą. Powiedz: “Czy Twoi przyjaciele lub nauczyciele mówią o nowościach?”, “Dlaczego uważasz, że to taka wielka sprawa?”, “Do kogo wierzysz i dlaczego?” Zachęć ich, aby przedstawili dowody na swoje opinie. Uzyskaj więcej wskazówek na temat nauczania umiejętności korzystania z mediów dla dzieci.

Porównaj, jak różne aplikacje, witryny i programy telewizyjne obejmują tę samą historię. Spójrz na ulubione media nastolatek, takie jak YouTube, Twitter, Buzzfeed, Facebook i Snapchat. Obejrzyj klipy z The Daily Show, Last Week Tonight z Jonem Oliverem, a nawet Weekendowa aktualizacja w Saturday Night Live. Spójrz na nagłówki, filmy, memy i inne “haki”, których używają, aby przyciągnąć uwagę ludzi. Zapytaj: “Czy możesz powiedzieć, co jest uzasadnioną historią, czym jest satyra i jakie mogą być” fałszywe “wiadomości?”, “Czy według ciebie publiczność jest dla każdej witryny?”, “Czy humor sprawia, że ​​historia jest mniej wiarygodna – lub bardziej wiarygodne? ”

Czytaj komentarze użytkowników. Choć komentarze do Internetu mogą być zaśmiecone przekleństwami i negatywnymi emocjami, dają one dzieciom szansę na zastanowienie się, w jaki sposób kwestie mogą być emocjonujące i dzielą. Witryny takie jak Reddit zawierają wiele opinii. Zrozumienie poglądów innych jest ważnym krokiem w kierunku znalezienia wspólnej płaszczyzny. Zapytaj: “Jak zaangażowałbyś się z tą osobą w prawdziwym życiu?”, “Czy możliwe jest prowadzenie dialogu z osobami, które nie zgadzają się z tobą w Internecie?”, “Czy uważasz, że komentator jest wiarygodny w kwestii, o którą się trenuje? na?”

Oglądaj stare filmy. Stare filmy to mało czasowe kapsuły norm kulturowych, które mogą być całkowicie przestarzałe, a nawet zagadkowe dla dzieci, które dorastały w nowym tysiącleciu. Porównaj filmy o przestarzałych rolach płci z tymi, które sprzeciwiają się stereotypom związanym z płcią i dyskutuj, jak zmieniły się nasze nastawienie.

Mów o obiektywności i uprzedzeniach. Wiadomość ma być całkowicie obiektywna. Ale perspektywa autora może wejść do historii, poprzez wybory słów, cytaty, a nawet ludzi jako źródeł. W mediach społecznościowych uprzedzenia można wzmocnić, gdy ludzie czytają tylko historie, które potwierdzają ich punkt widzenia i nie są narażeni na pełen zakres wiadomości i opinii na dany temat. Zapytaj: “Czy autor przyjmuje założenia na temat czytelnika?”, “Jak ludzie, którzy dorastali inaczej niż ty, czują tę historię?”, “Jakie wiadomości pojawiają się w twoich kanałach mediów społecznościowych? Czy reprezentują pewien punkt widzenia? ”

Mów o zgodzie. Kiedy rozmawiasz z dziećmi o ptakach i pszczołach, pamiętaj, aby omówić zgodę. Tweeny i nastolatki muszą zrozumieć, że muszą dawać i uzyskiwać pozwolenie na inicjowanie czegokolwiek seksualnego – od mówienia do dotykania. Popularne media mogą dać dzieciom zły pogląd na temat roli chłopców i dziewcząt w związkach. A kiedy dzieci flirtują w Internecie, mogą wysyłać mieszane wiadomości. Kiedy oceniasz wiadomości o molestowaniu seksualnym, porozmawiaj o tym, jak ludzie mogą nadużywać swojej władzy, ignorując podstawowe potrzeby innych. Upewnij się, że dzieci rozumieją, że jeśli ktoś je naruszy lub sprawi, że poczują się nieswojo seksualnie, powinny zgłosić to osobie dorosłej. Książki te mogą pomóc dzieciom zrozumieć znaczenie zgody.

http://www.bud-len.pl/
http://www.dcgroup.pl/
http://www.gryfbet-gielda.pl/
http://www.ann-design.pl/

Dodaj komentarz