Co nastolatki naprawdę myślą o swoich mediach społecznościowych

To, jak wyglądają nastolatki, a co robią, może być dwiema zupełnie innymi rzeczami – zwłaszcza jeśli chodzi o media społecznościowe. Znudzona dziewiątoklasistka może być silnie związana ze swoim nowym BFF na Snapchacie. Gracz 10-tej klasy może narzekać głośno, gdy odetniesz jego internet, ale zostaniesz potajemnie zwolniony. Niezgrabna ósma równiarka może być najgorętszą gwiazdą YouTube. Aby dowiedzieć się, co naprawdę dzieje się w mediach społecznościowych nastolatków, w najnowszym badaniu Common Sense Media wzięło udział ponad 1100 osób w wieku od 13 do 17 lat – Social Media, Social Life: Teens Reveal Their Experiences. Nowe badanie aktualizuje nasze badanie z 2012 r. Na temat nastolatków i mediów społecznościowych z zaskakującymi odkryciami, które dotyczą wielu najbardziej palących problemów rodziców związanych z takimi problemami, jak cyberprzemoc, depresja, a nawet popularność Facebooka (alert spoiler: nie jest).

Dlaczego teraz? Obecnie 89% nastolatków ma własne smartfony (w porównaniu z 41% w 2012 r.). Dorastali tuż obok Instagrama i Snapchata. Robią prace badawcze na temat Google Classroom, znajdują wsparcie emocjonalne na forach dla nastolatków, dzielą się poezją na Tumblr i są bardziej skłonni do pisania „Kocham cię”, zanim jeszcze powiedzą to twojej twarzy. Ale obawy o negatywne konsekwencje mediów społecznościowych rosły wraz z jego popularnością wśród nastolatków. Ponure doniesienia o samobójstwie nastolatków, uzależnieniach, cyberprzemocy i erozji umiejętności społecznych spowodowały, że wielu ludzi, od rodziców po nauczycieli i samych techników, patrzy na media społecznościowe jako potencjalny współtwórca – jeśli nie przyczyna – tych problemów. Ta ankieta wyjaśnia niektóre z tych obaw i zwraca uwagę na powody, dla których niektóre dzieci są głęboko dotknięte – i połączone z – swoimi światami cyfrowymi. Oto kilka kluczowych wniosków z raportu, co one oznaczają dla Ciebie i Twojego nastolatka oraz co możesz z nimi zrobić.

Nie mogą przestać. Nie przestaną. Siedemdziesiąt procent nastolatków korzysta z mediów społecznościowych częściej niż raz dziennie (w porównaniu z 34 procentami w 2012 r.). Co ciekawe, większość nastolatków uważa, że ​​firmy technologiczne manipulują użytkownikami, aby spędzać więcej czasu na swoich urządzeniach. Wielu z nich uważa również, że media społecznościowe rozpraszają ich i ich przyjaciół.

Co możesz zrobić. Wiedzą, że przeszkadza to w ważnych sprawach, ale mają trudności z regulowaniem własnego użytku. Więc, pomóż im! Zachęć ich, aby byli świadomi tego, jak się czują przed, w trakcie i po sesji w mediach społecznościowych. Jeśli jakiś przyjaciel lub temat je podsłuchuje lub sprowadza, może zablokować tę osobę lub wyciszyć wątek. Rzuć im wyzwanie, aby wykonali zadanie z skoncentrowaną koncentracją i nie rozpraszaj się dłużej i dłużej (ustaw zegar!).

Najczęściej kciuki. Tylko nieliczni nastolatkowie twierdzą, że korzystanie z mediów społecznościowych ma negatywny wpływ na ich samopoczucie; wiele innych twierdzi, że ma pozytywny wpływ. Dwadzieścia pięć procent twierdzi, że media społecznościowe sprawiają, że czują się mniej samotni (w porównaniu do 3 procent, którzy mówią więcej); osiemnaście procent twierdzi, że sprawia, że ​​czują się lepiej o sobie (w porównaniu z 4 procentami, które mówią gorzej); a 16 procent twierdzi, że sprawia, że ​​czują się mniej przygnębieni (w porównaniu do 3 procent, którzy mówią więcej).

Co możesz zrobić. To dobra wiadomość, ale nadal ważne jest, aby się zameldować. Zadawać otwarte pytania na temat ich życia w mediach społecznościowych: co jest dobre? Co nie jest takie dobre? Co chcesz zmienić? I pamiętaj, media społecznościowe są tylko jednym z czynników wpływających na ogólne samopoczucie dzieci.

Zarządzanie urządzeniami jest trafione lub pominięte. Wiele osób wyłącza, wycisza lub odkłada telefony w kluczowych momentach, takich jak spanie, jedzenie z ludźmi, odwiedzanie rodziny lub odrabianie lekcji. Ale wielu innych nie: znaczna liczba nastolatków twierdzi, że „prawie nigdy” lub „nigdy” nie uciszają lub nie odkładają swoich urządzeń.

Co możesz zrobić. Jeśli twoja nastolatka jest rodzajem, który potrafi zarządzać własnym wykorzystaniem, zachęcaj ich. Jeśli nie, ustaw określone reguły ekranowe dla całego domu. Ustal czasy bezczynności ekranu (np. Podczas pracy domowej) i obszary (takie jak sypialnia). Mieć wolne od urządzeń noce obiadowe – i sam postępować zgodnie z zasadami.

Snapchat i Instagram są tam, gdzie są. W 2012 roku Facebook całkowicie zdominował korzystanie z sieci społecznościowych wśród nastolatków. Dziś tylko 15 procent twierdzi, że to ich główna strona (gdy jedna 16-letnia dziewczyna została zapytana w grupie fokusowej, z którą komunikuje się na Facebooku, odpowiedziała: „Moi dziadkowie”).

Co możesz zrobić. Zapoznaj się z ulubionymi mediami społecznościowymi swojego nastolatka, czytając recenzje lub pobierając je samodzielnie i bawiąc się nimi. Przyjaciel swojego nastolatka, jeśli na to pozwoli, ale nie zmuszaj go; zamiast tego poświęć czas na regularne zameldowania, kiedy będziesz mógł zapytać, co nowego w Snapchat i Insta i udostępnić im swoje kanały.

Mniej gadania, więcej SMS-ów. W 2012 r. Około połowa wszystkich nastolatków nadal twierdziła, że ​​ich ulubiony sposób komunikowania się z przyjaciółmi był osobisty; dziś mniej niż jedna trzecia tak mówi. Jednak ponad połowa nastolatków twierdzi, że media społecznościowe odciągają ich od osobistych relacji i odwracają ich uwagę od osób, z którymi są związane.

Co możesz zrobić. To jest miejsce, w którym twoje wskazówki i modelowanie zdrowych nawyków online są naprawdę ważne. Odłóż swój telefon (jeszcze lepiej, ustaw go na Nie przeszkadzać), gdy jesteś z dziećmi. Zachęć ich, aby byli bardziej świadomi korzystania z urządzenia, zwłaszcza gdy odejdą od interakcji, czując, że byli rozproszeni. A jeśli myślisz, że potrzebują przerwy, poproś ich, aby przez chwilę nie dzwonili.

Wrażliwe nastolatki potrzebują dodatkowego wsparcia. Media społecznościowe są znacznie ważniejsze w życiu bezbronnych nastolatków (tych, którzy oceniają się nisko w skali społeczno-emocjonalnej). Ta grupa jest bardziej skłonna powiedzieć, że miała wiele negatywnych reakcji na media społecznościowe (np. Źle się czuje, gdy nikt nie komentuje lub nie lubi ich postów). Ale są też bardziej skłonni powiedzieć, że media społecznościowe mają na nich pozytywny, a nie negatywny wpływ.

Co możesz zrobić. Możesz nie wiedzieć, czy twoja nastolatka jest wrażliwa. W rzeczywistości mogą o tym nie wiedzieć. Ponieważ bezbronni nastolatkowie mogą walczyć bardziej we wszystkich dziedzinach, używaj swojej intuicji, aby głębiej kopać, jeśli wyczujesz, że coś się dzieje. Pomóż im wydobyć to, co najlepsze z mediów społecznościowych i zminimalizuj wszystko, co wywołuje negatywną reakcję. Jeśli są kreatywni, wspieraj ich wysiłki, aby dzielić się swoją pracą online, ponieważ bezbronni nastolatkowie twierdzą, że wyrażanie się w mediach społecznościowych jest niezwykle ważne.

Narasta mowa nienawiści, a cyberprzemoc jest mniej powszechna. Tylko 13 procent nastolatków zgłasza przypadki cyberprzemocy. Jednak prawie dwie trzecie twierdzi, że często spotyka się w mediach społecznościowych z rasistowskimi, seksistowskimi, homofobicznymi lub religijnymi treściami.

Co możesz zrobić. Porozmawiaj ze swoim dzieckiem o byciu siłą na dobre w Internecie. Wyjaśnij, że źle na nich odbija się, jeśli lubią, dzielą się lub w inny sposób wspierają przekazy nienawiści – nawet jako żart. Jeśli twoje dziecko zna osobę wypluwającą mowę nienawiści, zachęcaj je do blokowania, zgłaszania lub po prostu nieprzyjazowania tej osobie. Poćwicz, jak nie zgadzać się z ludźmi z szacunkiem i konstruktywnie. Zachęć ich, by stanęli w obronie ludzi, którzy zostali oczernieni – bez wdawania się w brzydką wojnę z płomieniem.

Wyraź siebie! Ponad jedna czwarta nastolatków twierdzi, że media społecznościowe są dla nich „niezwykle” lub „bardzo” ważne, aby wyrażały się twórczo.

Co możesz zrobić. Bądź pomocny. Chociaż istnieje pewne ryzyko związane z umieszczeniem pracy w Internecie, jest to możliwe w bezpieczny sposób i może pomóc nastolatkom w zauważeniu ich przez szkoły, pracodawców i mentorów. Pomóż im korzystać z ustawień prywatności na dowolnej platformie, na której zdecydują się dzielić swoją pracą, aby nie narażać się na potencjalne drapieżniki. Zaoferuj porady, jak starannie akceptować opinie i komentarze. I dowiedz się, jak chronić swoją własność intelektualną. Kto wie? Ich wysiłki online w latach nastoletnich mogą się opłacić później!

http://www.pandasc.pl/
http://www.planszowadabrowa.pl/
http://www.gamesworld.com.pl/

Dodaj komentarz