Arsen w ryżu i bezpieczne poziomy dla dzieci

Niektóre z pytań najczęściej pojawiających się w biurze dotyczą wprowadzania nowych pokarmów dla niemowląt. Być może zauważyłeś, że niektóre z odpowiedzi zmieniły się na przestrzeni lat – często całkiem sporo, a nawet w ciągu ostatnich dwóch lat!

Na przykład: zalecaliśmy wstrzymywanie się od wprowadzania ewentualnych pokarmów wywołujących alergię, takich jak jaja i skorupiaki, do roku, a nawet do trzech lat (w przypadku masła orzechowego), po urodzeniu. Ale badania wykazały, że czekanie NIE zmniejsza ryzyka, ani nie opóźnia rozwoju alergii, więc nie ma powodu, aby wstrzymywać tę żywność. (Zalecenie, by wstrzymać się z wprowadzaniem miodu do końca roku, nadal jednak jest prawdą).

Aby uzyskać kilka dobrych, podstawowych informacji na temat tych zmian, zobacz naszą Nutrition Uwaga na temat żywności dla niemowląt.

Zdjęcie dzięki uprzejmości Consumer ReportsStudies w 2014 r. Pokazało, że dzieci rozwijają preferencje smakowe DUŻO wcześniej niż wcześniej sądzono, szczególnie w przypadku słodkich pokarmów w porównaniu do owoców i warzyw. Co oznacza, że ​​możemy ponownie pomyśleć o wprowadzeniu tych „pejczek”, które dzieci tak bardzo kochają – ale to kolejny temat na inny czas.

Jednym popularnym „pierwszym pokarmem”, który pojawił się w wiadomościach od kilku lat, jest ryż (i płatki ryżowe), z powodu doniesień, że można go znaleźć w niepokojącym poziomie arszeniku. Przedtem opublikowaliśmy informacje i aktualizacje na ten temat na Facebooku, ale nowe dochodzenie właśnie opublikowane przez Consumer Reports zainspirowało mnie do napisania kolejnej, pełniejszej aktualizacji na rok 2015.
WSKAZANIE POZIOMÓW ARSENICZNYCH W RYŻU

A co z arszenikiem w ryżu?

Raporty konsumenckie rozpoczęły badanie tego w 2012 r., W którym stwierdzono mierzalne poziomy we wszystkich 60 testowanych odmianach ryżu. W 2013 r. FDA zbadała nieorganiczną zawartość arsenu w sumie 656 produktów zawierających ryż. Niestety, wyniki pokazują, że płatki ryżowe i makaron ryżowy mogą mieć więcej arsenu niż wcześniej sądzono, a jedna porcja może sprawić, że dzieci przekroczą tygodniową granicę tego, co powinny.

Oto podsumowanie informacji, które znaleźli.
DLACZEGO MAJĄ ZNACZENIE

Dlaczego więc tak bardzo zależy nam na arsenzie?

Forma nieorganiczna jest częścią naszego środowiska i jest częścią minerałów w skorupie ziemskiej. Może być uwalniany do gleby i wody z pestycydów i paszy dla drobiu. (Wygląda na to, że arszenik jest odpowiedni dla kurczaków do jedzenia – kto wie ?!) Ryż wchłonie to łatwiej niż wiele innych roślin.

Regularne narażenie na działanie arsenu jest problemem, ponieważ w ciągu życia danej osoby nadmierna ekspozycja może zwiększać ryzyko raka płuc, pęcherza i skóry, chorób serca i cukrzycy typu 2. Ekspozycja w macicy może mieć wpływ na odporność u rozwijającego się dziecka.

Obecnie nie ma żadnego federalnego limitu na ryż i produkty z ryżu, a badania są nadal prowadzone w celu ustalenia bezpiecznego poziomu arsenu, a ile za dużo.
NOWA INFORMACJA

Co więc wiemy na pewno?

Zawartość arszeniku w ryżu zależy od rodzaju i miejsca uprawy. Na przykład ryż z Arkansas, Teksasu i Luizjany ma najwyższy poziom nieorganicznego arsenu. Ryż basmati z Kalifornii, Indii i Pakistanu ma tendencję do niższych poziomów.
Brązowy ryż ma znacznie więcej nieorganicznego arsenu, ponieważ zawiera zewnętrzną warstwę, która jest usuwana dla białego ryżu. Absorbuje więcej arszeniku, ale dostarcza także więcej składników odżywczych. (Mylące wystarczy ?!)
Organicznie uprawiany ryż również zajmie się arsenem z gleby i wody.
Ziarna takie jak komosa ryżowa, amarant, kasza gryczana, proso i polenta mają bardzo niski poziom arsenu i są również bezglutenowe.
Bulgur, jęczmień i farro (wszystkie zawierające gluten) mają niższy poziom arsenu.

NOWE ZALECENIA

Co więc robimy z tymi nowymi informacjami?

Cóż, American Academy of Pediatrics (AAP) zaleca i zachęca do szerszej gamy „pierwszej żywności” teraz, co pomaga zmniejszyć narażenie toksyn środowiskowych na jedną żywność.

Począwszy od 4-6 miesięcy, zalecamy wprowadzenie wielu różnych pokarmów, takich jak płatki owsiane, pszenica i jęczmień.

Ryż jest w porządku w małych ilościach, ale prawdopodobnie nie więcej niż 1 porcja ziaren ryżu dla niemowląt i mniej niż jedna porcja tygodniowego napoju ryżowego, gorącego płatka ryżu, makaronu ryżowego lub ryżu. Jest to szczególnie ważne dla naszych pacjentów z celiakią. Znowu: quinoa, amarant, kasza gryczana (nie taka sama jak pszenica), proso i polenta byłyby dobrymi opcjami bezglutenowymi.

Ponownie rozważ pchanie warzyw i uważnie przyjrzyj się etykietom, aby upewnić się, że nie ma dodanego cukru ani syropu kukurydzianego w pokarmach, które podajesz dziecku. Chcemy jak najszybciej rozwinąć upodobanie do „dobrych rzeczy”.

Im więcej informacji będzie dostępnych, będziemy Cię informować! I, jak zawsze, jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości, po prostu zadzwoń do nas w biurze w dowolnym momencie.

 

Gotowanie

Odmiany ryżu są zazwyczaj klasyfikowane jako długo-, średnio- i krótkoziarniste. Ziarna ryżu długoziarnistego (o dużej zawartości amylozy ) pozostają nietknięte po ugotowaniu; ryż średnioziarnisty ( bogaty w amylopektynę ) staje się bardziej kleisty. Ryż średnioziarnisty stosuje się do słodkich potraw, do risotto we Włoszech i do wielu potraw z ryżu, takich jak arròs negre , w Hiszpanii. Niektóre odmiany ryżu długoziarnistego, które są bogate w amylopektynę , znane jako tajski lepki ryż, są zwykle parowane. Do sushi stosuje się lepki ryż średnioziarnisty; lepkość umożliwia ryżowi utrzymanie kształtu podczas formowania. Ryż średnioziarnisty jest szeroko stosowany w Japonii, w tym jako dodatek do pikantnych potraw, gdzie zwykle podaje się go w oddzielnym naczyniu. Ryż krótkoziarnisty jest często stosowany do puddingu ryżowego .

Ryż błyskawiczny różni się od ryżu parzonego tym, że jest w pełni ugotowany, a następnie wysuszony, chociaż ma znaczny rozkład smaku i tekstury. Mąka ryżowa i skrobia są często stosowane w farszach i panierkach w celu zwiększenia chrupkości.

Przygotowanie

Ryż zazwyczaj płucze się przed gotowaniem w celu usunięcia nadmiaru skrobi . Ryż produkowany w USA jest zwykle wzbogacony w witaminy i minerały, a płukanie spowoduje utratę składników odżywczych. Ryż może być wielokrotnie płukany, dopóki woda płucząca nie będzie czysta, aby poprawić teksturę i smak.

Ryż może być moczony, aby skrócić czas gotowania, zaoszczędzić paliwo, zminimalizować narażenie na wysoką temperaturę i zmniejszyć lepkość. W przypadku niektórych odmian moczenie poprawia teksturę ugotowanego ryżu, zwiększając ekspansję ziaren. Ryż można namoczyć przez 30 minut do kilku godzin.

Brązowy ryż można namoczyć w ciepłej wodzie przez 20 godzin, aby stymulować kiełkowanie . Proces ten, zwany kiełkowanym brązowym ryżem (GBR), aktywuje enzymy i wzmacnia aminokwasy, w tym kwas gamma-aminomasłowy w celu poprawy wartości odżywczej brązowego ryżu. Ta metoda jest wynikiem badań przeprowadzonych w Międzynarodowym Roku Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Ryżu .

Ryż gotuje się przez gotowanie lub gotowanie na parze , i pochłania wodę podczas gotowania. W metodzie absorpcji ryż można gotować w objętości wody podobnej do objętości ryżu. W przypadku metody szybkiego gotowania ryż może być gotowany w dużej ilości wody, która jest osuszana przed podaniem. Szybkie gotowanie nie jest pożądane w przypadku ryżu wzbogaconego, ponieważ wiele dodatków wzbogacających ginie, gdy woda jest odrzucana. Elektryczne urządzenia do gotowania ryżu, popularne w Azji i Ameryce Łacińskiej, upraszczają proces gotowania ryżu. Ryż (lub jakiekolwiek inne ziarno) jest czasami szybko smażony na oleju lub tłuszczu przed gotowaniem (na przykład ryż szafranowy lub risotto ); sprawia to, że ugotowany ryż jest mniej lepki i jest stylem potraw powszechnie nazy- wanym pilawami w Iranie i Afganistanie lub biryani ( Dam-pukhtak ) w Indiach i Pakistanie.

Gotowany, nieuprzemysłowy, biały, długoziarnisty ryż składa się z 68% wody, 28% węglowodanów , 3% białka i znikomego tłuszczu (tabela). W porcji 100 gramów dostarcza 130 kalorii i nie zawiera żadnych mikroelementów w znaczących ilościach, z wszystkimi mniej niż 10% wartości dziennej (DV) (tabela). Ugotowany, biały, ryż krótkoziarnisty dostarcza również 130 kalorii i zawiera umiarkowane ilości witamin z grupy B , żelaza i manganu (10-17% DV) na 100 gramów (tabela).

Szczegółowa analiza zawartości składników odżywczych w ryżu sugeruje, że wartość odżywcza ryżu zależy od wielu czynników. Zależy od szczepu ryżu, który występuje między białymi , brązowymi , czerwonymi i czarnymi (lub fioletowymi) odmianami ryżu – z których każdy występuje w różnych częściach świata. Zależy również od jakości składników odżywczych gleby, w której ryż jest uprawiany, czy i jak ryż jest polerowany lub przetwarzany, sposób, w jaki jest wzbogacany i jak jest przygotowywany przed spożyciem.

Ryż jest podstawowym pożywieniem ponad połowy światowej populacji. Jest to dominujące źródło energii w diecie dla 17 krajów w Azji i Pacyfiku, 9 krajów w Ameryce Północnej i Południowej oraz 8 krajów w Afryce. Ryż zapewnia 20% światowego zaopatrzenia w energię, podczas gdy pszenica dostarcza 19%, a kukurydzy 5%.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.