Alergie, nietolerancja jedzenia, anemia

Czy Twoje dziecko skarży się na ból brzucha, dostaje wysypki lub doświadcza innych reakcji po jedzeniu lub piciu pewnych pokarmów lub napojów? Może to być niezwykle stresujące, zwłaszcza gdy występuje u dziecka. W większości przypadków reakcje te są spowodowane nietolerancją lub wrażliwością na pokarm, a nie prawdziwą alergią pokarmową. Ważne jest, aby znać różnicę między alergiami i nietolerancjami, ponieważ alergie pokarmowe mogą być poważniejsze. W tym miejscu przyjrzymy się bliżej wskazówkom, które pomogą Ci zidentyfikować reakcję jako reakcję alergiczną lub nietolerancję pokarmu.
SPOJRZENIE NA NIETOLERANCJĘ ŻYWNOŚCI

Nietolerancja jest spowodowana przez podrażnienie z pokarmu, którego organizm nie może odpowiednio strawić. Typowe objawy mogą obejmować: gaz, skurcze lub wzdęcia, zgagę lub bóle głowy, drażliwość lub nerwowość. Najczęstszym typem nietolerancji pokarmowej jest laktoza (cukier powszechnie występujący w mleku i innych produktach mlecznych) i niezdolność do jej strawienia. Dla osób, które cierpią na nietolerancję laktozy, zazwyczaj istnieje punkt krytyczny – co oznacza, że ​​może być tolerowany do pewnego punktu, a następnie … nie może.

Inną powszechną nietolerancją są siarczyny, związki na bazie siarki, które mogą występować naturalnie w żywności lub mogą być dodawane jako środki konserwujące lub wzmacniające w gotowanych lub przetworzonych produktach spożywczych. Siarczyny występują naturalnie w procesie wytwarzania piwa i wina. (Nie to powinno być problemem dla twojego młodego, ale myślałem, że o tym wspomnę!) Żywność, taka jak suszone owoce, mieszanki zup, marynowane potrawy, mieszanki szlaków i chipsy ziemniaczane mogą zawierać siarczyny. Cydr jabłkowy, butelkowy sok z cytryny i limonki oraz niektóre soki warzywne są również potencjalnymi podejrzanymi o siarczyn. Jeśli uważasz, że Twoje dziecko ma wrażliwość na siarczyny, koniecznie przeczytaj WSZYSTKIE etykiety żywności i poszukaj następujących składników: dwutlenku siarki; wodorosiarczyn potasu lub pirosiarczyn potasu; wodorosiarczyn sodu; disiarczan sodu lub siarczyn sodu. Reakcje na siarczyny są w większości łagodne, ale w niektórych przypadkach mogą być ciężkie, na przykład powodujące ataki astmy. Dlatego pamiętaj, aby zawsze czytać etykiety żywności!

Dobrą wiadomością na temat nietolerancji pokarmowych jest to, że większość jest przerośnięta w ciągu pierwszych dwóch do trzech lat życia.
PATRZEJ W ALERGII SPOŻYWCZEJ

Według National Institute of Allergy and Infectious Disease alergia pokarmowa jest definiowana jako „reakcja niepożądana, która wynika z odpowiedzi immunologicznej, która pojawia się w wyniku ekspozycji na określony pokarm lub alergen”. W tym przypadku organizm wywołuje reakcję immunologiczną przeciwko specyficzne białko pokarmowe, które jest poza tym nieszkodliwe. Alergia pokarmowa może wpływać na całe ciało, a nie tylko na żołądek. Objawy mogą obejmować: wysypkę lub pokrzywkę, duszność, ból w klatce piersiowej, a nawet bardziej poważnie, nagły spadek ciśnienia krwi lub trudności w oddychaniu lub połykaniu. Ten rodzaj reakcji zagraża życiu.

Osiem najczęściej występujących alergenów pokarmowych stanowi 90% wszystkich potwierdzonych reakcji alergicznych. Należą do nich: pszenica, jaja, mleko, soja, orzeszki ziemne, orzechy, ryby i skorupiaki. Podczas gdy rodzice dzieci cierpiących na alergie pokarmowe mogą odczuwać reakcję alergiczną na kilka pokarmów, badania wskazują, że alergia na więcej niż trzy pokarmy jest dość rzadka.

Podsumowanie różnic między nimi jest zdefiniowane tutaj:
Nietolerancja pokarmowa

Stopniowy początek objawów
Może zależeć od ilości spożywanego jedzenia / napoju
Może zależeć od częstotliwości spożycia żywności / napoju
Nie ma życia

Alergia pokarmowa

Nagły początek objawów
Może być wywołany przez niewielką ilość jedzenia / napoju
Reakcja zachodzi za każdym razem, gdy jedzenie / napój jest spożywany
Może zagrażać życiu

DIAGNOSTYKA ALERGICZNA

Rozpoznanie alergii pokarmowej wymaga pewnego wysiłku, ponieważ żaden pojedynczy test nie może jednoznacznie zdiagnozować wszystkich alergii. Pierwszym krokiem jest zidentyfikowanie podejrzanej żywności lub grupy żywności. Następnie potrzebny jest jakiś zapis, taki jak dziennik żywnościowy, który wskazuje historię reakcji. I wreszcie, testy diagnostyczne poprzez test nakłucia skóry, testy radioalergosorbcyjne lub doustne prowokacje pokarmowe.

Jeśli podejrzewasz, że twoje dziecko ma nietolerancję lub alergię na pewną żywność lub grupę pokarmową, zacznij prowadzić rejestr spożywanych pokarmów i napojów, a także wszelkich niepożądanych reakcji. Podziel się swoimi obawami z dostawcą Kids Plus, który wskaże Ci właściwy kierunek dalszych testów.

Dzisiaj sprawdzili krew mojego dziecka i powiedzieli mi, że jest anemiczna. Co to znaczy? Powinienem być zaniepokojony? Co mogę z tym zrobić?
Co to jest niedokrwistość?

Niedokrwistość to stan, w którym osoba nie ma wystarczającej ilości czerwonych krwinek, aby przenosić tlen do wszystkich tkanek. Czasami może to wynikać z genetycznej zmienności, w której dana osoba wytwarza małe lub nieprawidłowe czerwone ciałka krwi, ale najczęstszą przyczyną niedokrwistości jest brak wystarczającej ilości żelaza w organizmie.

Żelazo jest potrzebne do wytworzenia hemoglobiny, białka wewnątrz czerwonych krwinek, które trzyma cząsteczkę tlenu. Jeśli ciało osoby nie ma wystarczającej ilości żelaza, nie może wytworzyć wystarczającej ilości hemoglobiny lub czerwonych krwinek. To z kolei oznacza, że ​​jego krew nie jest w stanie dostarczyć całego tlenu, jakiego potrzebuje organizm. Niedokrwistość może powodować zmęczenie i obniżać poziom energii. W przypadku niemowląt i małych dzieci, których mózgi wciąż szybko się rozwijają i wymagają dużej ilości tlenu, mogą również zaburzyć rozwój poznawczy, jeśli sytuacja się utrzyma.
Przyczyny, testowanie i leczenie

Niedobór żelaza może wynikać z utraty krwi lub problemów jelitowych, które uniemożliwiają odpowiednie wchłanianie żelaza z pokarmów, ale zdecydowanie najczęstszym powodem, zwłaszcza u dzieci, jest brak wystarczającej ilości żelaza w diecie. Noworodki urodzone w pełnym wymiarze mają zwykle dobry zapas żelaza w momencie urodzenia, ponieważ otrzymują dużo żelaza od mamy pod koniec ciąży. Dzieci urodzone przedwcześnie często muszą przyjmować dodatkowe suplementy żelaza, zaczynając bardzo wcześnie, ponieważ przegapiły tę żelazną depozycję późnej ciąży. Dla mam karmiących piersią pomocne jest kontynuowanie przyjmowania witamin w okresie ciąży, aby zarówno mama, jak i dziecko miały wystarczająco dużo żelaza, wśród innych ważnych składników odżywczych. Mleko matki i jego formuła zapewniają dobre ilości żelaza przez pierwsze kilka miesięcy życia, ale w ciągu 4-6 miesięcy dzieci muszą przyjmować więcej żelaza, niż zwykle zapewniają te źródła.

Użycie stałych pokarmów z bogatymi w żelazo opcjami może pomóc w zapobieganiu niedoborowi żelaza u starszych dzieci. W celach informacyjnych poniżej zamieściłem listę produktów bogatych w żelazo. Na naszej stronie internetowej znajduje się również wiele wspaniałych notatek dotyczących odżywiania dla niemowląt i zdrowych diet dla starszych dzieci, gdzie można znaleźć wymienione bogate w żelazo produkty. Diety wegetariańskie i wegańskie mogą być całkowicie zdrowe dla niemowląt, dzieci i nastolatków, ale rodzice będą musieli zwrócić szczególną uwagę, aby zapewnić odpowiednie spożycie żelaza, a także witamin z białek i witamin z grupy B.

Wszystkie dzieci powinny również być badane na anemię w wieku 9 i 12 miesięcy, aby upewnić się, że ich spożycie w diecie jest odpowiednie. Nastoletnie dziewczęta powinny być również badane, 1-2 lata po rozpoczęciu miesiączki, aby upewnić się, że nie tracą zbyt dużo żelaza z krwawieniem miesiączkowym. Zazwyczaj robimy to za pomocą prostego pobierania krwi z palca w biurze i mamy gotowy wynik w ciągu kilku minut. Jeśli wyniki w urzędzie wskazują na przekroczenie lub niski poziom hemoglobiny, dostawca, który zobaczył twoje dziecko, zazwyczaj zleci wykonanie bardziej szczegółowego badania krwi, które zostanie wystawione w laboratorium. Jeśli to nadal wykazuje anemię, to dostawca zaleci dietę wyższą w żelazie, a może multiwitaminę z odrobiną żelaza lub zalecaną dawkę suplementacji żelaza, w zależności od szczegółów wyników twojego dziecka.

Żelazo jest najlepiej wchłaniane podczas jedzenia bogatych w witaminę C (owoce cytrusowe, papryka, truskawki, melony i pomidory to dobry wybór). Nie jest również wchłaniany z dużą zawartością wapnia – dlatego należy unikać podawania mleka lub produktów mlecznych. Zbyt wiele dobrego może być również problemem; powinieneś postępować zgodnie ze wskazówkami i trzymać wszystkie suplementy żelaza w miejscu niedostępnym dla wszystkich dzieci w domu, ponieważ przedawkowanie żelaza może spowodować, że dziecko będzie bardzo chore, a nawet może być śmiertelne.

Kiedy mamy plan leczenia anemii twojego dziecka, ponownie sprawdzimy jego liczbę, zwykle około 6-12 tygodni. Dzięki temu ponownemu sprawdzeniu, dostawca twojego dziecka może również sprawdzić poziom żelaza, wskaźniki produkcji czerwonych krwinek i / lub ekran dla genetycznych zmian hemoglobiny, w zależności od szczegółów historii twojego dziecka i liczby krwinek. Upewnienie się, że zasoby żelaza w twoim ciele dziecka są uzupełniane i utrzymywane, są ważne dla jej wzrostu fizycznego i rozwoju poznawczego, ale przy odpowiednim leczeniu i obserwacji większość dzieci wraca całkowicie z niedokrwistości z niedoboru żelaza.
Żelazo-Rich Foods

Fasola i soczewica

Soja i tofu

Owoce morza, w szczególności mięczaki (małże, małże, ostrygi, przegrzebki)

Łosoś, tuńczyk, sardynki

Wątroba – kurczak, wieprzowina, indyk, jagnięcina, wołowina (małe kostki pasztecików wątrobowych są w rzeczywistości świetnymi przekąskami dla niemowląt, które często je pożerają, mimo że większość dorosłych zaczyna reagować na: „yuk!”)

Chude czerwone mięso – zwłaszcza wołowina i jagnięcina

Orzechy i nasiona – zwłaszcza nasiona dyni i dyni, migdały, orzechy nerkowca, orzeszki ziemne, orzeszki piniowe i orzechy laskowe

Również liczą się masła orzechowe i z nasion!

Całe ziarna i zboża wzbogacone w żelazo

Ciemnozielone warzywa liściaste – szpinak, jarmuż, boćwina

Brokuły, groch, szparagi

Oliwki, grzyby

Twój adres email nie zostanie opublikowany.